Error bij installeren van the sims

Status
Niet open voor verdere reacties.

GrandMasterK

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2007
Berichten
7
Bij het installerern van the sims krijg ik deze foutmelding:
'The Win16 Subsystem was unable to enter Protected Mode, DOSX.EXE must be in your AUTOEXEC.NT and present in your PATH'

Als oplossing hadden ze dit neergezet in een ander topic:
start
uitvoeren
nu type je cmd en dan ok
nu kom je in een zwarte dosbox hier typje
cd\ en dan een enter
nu kom je in c:\>
hier typje cd windows en dan een enter denk aan de spatie tussen de d en w
nu kom je in c:windows> hier type je cd system32 en dan een enter
je staat nu in c:\windows\system32> nu type je
autoexec.nt en geeft een enter
nu sta je in autoexec.nt

Nu als je daar zit wat moet je dan doen? Iets met dosx maar wat precies?

Grzt
GrandMasterK
 
Uit welk topic heb je dat? Wellicht staat daar ook wel in wat je verder moet doen...
 
uit het topic: installatieprobleem

en ik heb daar gekeken en ik vind het niet. kheb gereageerd in het topic zelf maar dat mocht niet van puppie :eek:
 
Heb je ook een link naar dat topic, wellicht zit er informatie in waar wij jou weer mee kunnen helpen ;)
 
Misschien dat dit werkt:

Method 2
1. Click Start, click Run, type C:\windows\repair, and then click OK.
2. Right-click the Autoexec.nt file, and then click Copy.
3. Click Start, click Run, type %windir%\system32, and then click OK.
4. In the System32 folder, press Ctrl + V to paste the Autoexec.nt file in this folder.

Bron [engels]
 
engelse versie gaat niet toch bedankt voor de moeite :D :thumb:

en wat bedoel je met path. als ik in het scherm van autoexec zit dan zie ik nergens path staan ofzo :eek:

Edit:
die method 1 is wel moeilijk precies :). Ik zal morgen eens verder kijken. Ga mijn bedje in

Grtz
GrandMasterK
 
Laatst bewerkt:
Voor de korte weg:
Start -> Uitvoeren -> cmd /k copy %windir%\repair\autoexec.nt %windir%\system32 /y
Dat moet "1 bestand(en) gekopieerd" terugmelden.

Wat betreft dat Path: Path geeft aan in welke mappen Windows kijkt als iets wordt aangeroepen of geraadpleegd zonder dat je er een volledige mappenpad ernaartoe aangeeft.
Dat zal hier (na bovenstaande actie) voor de oplossing van je probleem niet meer van belang zijn, omdat het mappenpad naar de map system32 er standaard in staat.
Wil je weten wat momenteel je Path bevat:
Start -> Uitvoeren -> cmd /k Path

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
ik heb jouw manier gevolgd thijs en idd hij zegt dat hij 1 bestand heeft gekopieerd maar als ik de setup dan wil proberen zegt hij nog altijd het zelfde. Ik ga nu manier 1 eens proberen.

Weet er iemand wat ze hier mee bedoelen?
Typ de volgende opdrachten op de opdrachtregel en druk na elke opdracht op ENTER:

expand aanduiding cd-rom-station:\i386\config.nt_ c:\windows\system32\config.nt
expand aanduiding cd-rom-station:\i386\autoexec.nt_ c:\windows\system32\autoexec.nt
expand aanduiding cd-rom-station:\i386\command.co_ c:\windows\system32\command.com
exit

Gewoon daar D zetten. Ik denk dat ik het snap :D. Maar als ik die regels dan doe dan zegt die iedere keer kan invoerbestand niet openen.
 
Laatst bewerkt:
Dat betekent dat je geen originele Windows XP installatiecd hebt. Leen die even bij iemand, daar staan die bestanden wél in de i386 map. Kijk maar hieronder:

C:\Documents and Settings\Tijs>dir d:\i386\autoexec.*;d:\i386\config.*;d:\i386\command.*
De volumenaam van station D is XP_NL
Het volumenummer is 990C-8120

Map van d:\i386

31-12-2002 13:00 914 AUTOEXEC.NT_

Map van d:\i386

31-12-2002 13:00 1.360 CONFIG.NT_

Map van d:\i386

31-12-2002 13:00 29.630 COMMAND.CO_
3 bestand(en) 31.904 bytes

Overigens denk ik niet dat het gaat helpen: Als de autoexec.nt die je eerder via mijn instructie niet werkt, dan is er (nog) wat meer aan de hand, vrees ik, want je hebt nu autoexec.nt al teruggezet op het origineel. Maar proberen kan altijd, natuurlijk! :)

Sorry dat ik je niet verder helpen kan, maar ik heb dat spel niet hier om mee te testen of zo.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan