Error bij opstarten: UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaVe_DaVe

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2003
Berichten
80
Als ik XP opstart krijg ik waarneer het wachtwoordscherm hoort te verschijnen een error op een blauw scherm:

A problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage to your computer.

UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME

If this is the first time you've seen this stop error screens, restart your computer. If this screen appears again (en dat doet het), follow these steps:

Check to make sure any new hardware or software is properly installed. If this is a new installation (en XP heeft al tig keer goed gedraait (voor zover windows dat kan)), ask your hardware or software manufacturer for any windows updates you might need.

If problems continue, disable or remove any newly installed hardware or software. Disable BIOS memory options such as caching (gedaan) or shadowing (geen idee waar dit zit in BIOS). If you need to use safe mode to remove or disable components, restart your computer, press F8 to select advanced startup options, and then select safe mode (zelfde error na opstarten).

Technical information:

*** STOP: 0x000000ED (0x81F73368, 0xc0000006, 0x00000000, 0x00000000)

De enige hardware die net is geinstalleerd is mijn webcam, waar ik al twee keer eerder een error voor heb gekregen (ook blauw scherm) voor "stackdump" of zoiets. Ik heb de kabeltjes los gemaakt en er weer in gedaan, maar dit heeft geen effect. Ik heb een net geupdate versie van AVG (free-ware), en deze heeft de laatste windows sessie nog gedraait.

Wat moet ik doen?
 
Kun je wel in windows komen wanneer je de webcam niet hebt aangesloten?
 
Nee, helaas!

Nee, ik heb alle kabeltjes er een keer uitgehaald behalve monitor/toetsenbord, maar kreeg nog steeds deze error. :(
 
Waarschijnlijk wel

Ik heb inderdaad net XP ge-update, dus ik ga even kijken of dit iets oplost, BEDANKT!!!
 
connector cable?

Deze 40-wire connector cable to connect the UDMA drive to the controller, is toch gewoon de platte kabel die uit de harddisk komt?
 
Oeps

:(Niet slim:(

Ik heb een illegale versie van xp pro, en die kan je niet updaten, dat heb ik dus gemerkt

:(Shame on me:(

Kan ik via bios ofzo die update verwijderen, of via de cd-rom van xp pro die update verwijderen???

Please help me!!!

DaVe_DaVe
 
autochk.exe

Als ik chkdsk /r doe, zoals in een link stond, krijg ik een error dat autochk.exe niet gevonden kan worden in de systeem-map, en ook niet in op de cd-rom (die er niet in zit), en dat ik het volledige pad moet opgeven naar dit bestand. Wat moet ik hier doen? Als ik A: opgeef (disk 6 van bootup), kan die het bestand niet vinden.

Please help me!!!

DaVe
 
een windows update heeft niet dat effect.

zelfs niet op een minder legale windows versie.

denk dat je het aan jezelf te danken hebt door drivers voor die webcam te installeren die niet geschikt waren voor xp.

probeer in de safe mode (f8 tijdens opstarten) te starten en de drivers/software voor de webcam te verwijderen.

pe.
 
next problem

Het is helaas niet mogelijk om XP in safe mode op te starten (zelfde error als bij normaal opstarten), en via de boot diskettes krijg ik als ik "c:\>dir" doe, de text:
Directory of C:\
An Error occurred during directory enumeration

ook lukt het me niet om in program files te komen. Hij kan de map niet vinden ofzo. :confused: En in deze map staan de drivers voor de webcam.

Is het niet mogelijk via de cdrom van xp xp op te starten? Dit is namelijk een stuk makkelijker werken dan via bootdiskettes.
 
als die cd bootable is moet je in de bios opgeven dat er gestart kan worden vanaf de cdrom. ( bootsequence)

een installatie over de bestaande installatie zal echter niet helpen.

die drivers blijven staan.

met de recovery console heb ik geen ervaring.

denk dat je tegen een format aankijkt.

regel een floppy van drive image 2002 en maak een volledige backup van de c -schijf.

dit waarborgt je voor dit soort zaken de volgende keer.

pe.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan