error bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

idlewild

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2004
Berichten
9
sinds enkele weken krijg ik een aantal errors te zien als mijn pc opstart, ook al lijkt dit verder geen (negatief) effect te hebben op programma's , ik kan alles nog.

toch moet dit op te lossen zijn lijkt me, het gaat om de volgende errors:

Cannot find the file 'load=load=load=load=' (or one of it's components). Make sure the path or filename are correct and that all required libraries are available.
Click OK.

dan:

Could not load or run 'load=load=load=load=' ....
Click OK.

dan:

Access to the speciefies device, path or file is denied.
Click OK.

dan even later:

Could not load or run 'ptsnoop.exe' speciefies on the registry. make sure the file exists on your computer or remove the reference to it in the registry.
Click OK.

dan:

Cannot find setupx.dll

dan:

PTSNOOP caused a General Protection Fault in module PTSNOOP.EXE at 0001:0B19. Choose close. PTSNOOP will close.
Click OK.

dan:

Cannot find SETUPX.DLL

dan nog 2x de twee laatse foutmeldingen en dan is mijn computer 'normaal' opgestart.

Ik ben een leek op dit gebied dus als iemand mij kan helpen, graag. Bij voorbaat dank.

groet,

A
 
ptsnoop.exed hoort bij een modem maar kan (volgens deze ervaring ) een virus zijn.

Deïnstalleer de drivers/software van je modem en scan grondig op virussen.
 
???

Ik weet niet zeker of ik alle drivers heb gedeinstalleerd want hoe vind je die? Niet via control panel.

In elk geval is er geen virus gevonden door de nieuwste Norton en AdAware.

Error blijft hetzelfde.

Ook de link die je noemde heb ik weinig aan, want het daarin aanbevolen pctel56.zip is alleen voor Windows 95/98 en ik heb ook geen lauw idee hoe regedit etc werkt.

dus nogmaals help.
 
Die link legt alleen iets uit over wat het kan zijn en is geen verwijzing naar drivers.

Drivers verwijderen doe je in dit geval via apparaatbeheer. Rechtermuistoets op "deze computer" en eigenschappen kiezen. Tabblad Hardware en apparaatbeheer kiezen. Daar in de lijst met hardware de modem verwijderen.
 
ok die link heb ik ook goed gelezen maar ik geloof niet echt dat het een virus is in dit geval.

mijn modem heb ik pas 2 weken geleden gekocht en erin gezet en daar zit een cd-rom met driver bij die prima werkt. mijn modem heb ik gisteren al gedeinstalleerd en de bijbehorende driver ook.. dat is het probleem niet... de error bestond al voordat deze nieuwe modem en driver erin zat

maar ik dacht dat drivers software zijn en het kan kloppen dat er meerdere oude drivers van verkeerde modems zijn geinstalleerd en waar vind ik die en hoe verwijder ik die?

bedankt voor de moeite.
 
In het tabblad hardware vind je ook een button hardware toevoegen/verwijderen. Daar kun je verborgen apparaten ook zichtbaar maken. Apparaten die verwijderd zijn maar waarvan de drivers nog aanwezig zijn staan daartussen.
 
opgelost!

:thumb: was toch heel simpel op te lossen door:

cmd
regedit
find load=
verwijzingen verwijderen
opnieuw opstarten
voila! geen error meer!

drivers (de)installeren is dus niet nodig
maar toch bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan