error bij service pack 3 installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maysam

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2006
Hey,

Ik probeer Servcie pack 3 te installeren, maar hij geeft een fout aan: Er is een interne fout opgetreden. De installatie van service pack 3 is niet voltooid.

Wat moet ik nu doen?

Alvast bedankt,

Maysam

heb je sp 1.2 er op staan?
ik had het zelfde probleem en toen stond 2 er niet op maar ik dacht dat dat nite moest maar tog ^^

Heb je hem via de Microsoft Update binnengehaald of heb je hem los gedownload?

Een goeie vraag Muurhond. Je installeert SP3 via Configuratiescherm (klassieke weergave) - Software - Nieuwe programma's toevoegen - Windows Update. Zou je dat gedaan hebben dan krijg je een foutmelding wanneer je bepaalde services uitgeschakeld hebt staan of wanneer jou Windows als niet legaal beschouwd wordt (de nieuwste versie van WGA wordt eerst geïnstalleerd). Je kunt het proberen in de Veilige modus en het is belangrijk dat je virusscanners en programma's om het uiterlijk van Windows te veranderen uit hebt staan. Ik heb geen complete lijst van programma's die je niet kunt gebruiken. Bootmanagers en aangepaste bootscreens kunnen ook fout zijn. Er moet zeker wel anderhalve gigabyte aan ruimte vrij zijn op de XP partitie. Verder zou je de beveiligde en ondertekende systeembestanden van Windows eerst even kunnen scannen met de opdracht sfc /scannow in veilige modus en met de CDRom van Windows bij de hand om in de drive te kunnen doen.

Ik neem aan dat je schijf en het systeem in een goede conditie zijn. Gecontroleerd en gedefragmenteerd. Geen problemen met drivers en het register wel eens opgeschoond. Kijk even in de logboeken of je daar fouten ziet staan die verholpen zouden moeten worden. Logboeken vind je bij Configuratiescherm - Systeembeheer - Logboeken. Je kiest een categorie in het linker deel van het scherm en dubbelklikt op een fout om details te kunnen zien. Soms moet je even Googelen om betekenissen te achterhalen. Niet alle fouten zijn ernstige fouten waar iets aan gedaan zou moeten worden!

De echte probleemoplossing vraagt dan volgens mij om de volgende drie stappen.

1) Herinstalleer Windows Update Agent
Download het installatiebestand vanaf http://download.windowsupdate.com/v7/windowsupdate/redist/standalone/WindowsUpdateAgent30-x86.exe

Bewaar het bestand op het C: station.
Klik op Start - Uitvoeren en type: C:\WindowsUpdateAgent30-x86.exe /wuforce (spatie tussen exe en /wuforce

Probeer daarna opnieuw en wanneer het niet werkt, de volgende methode.

2) Registreer de DLL bestanden.
Hiermee kunnen we niets repareren maar een foutmelding geeft wel aan dat deze benodigde bestanden corrupt zijn.

Sluit Internet Explorer en alle onnodige programma's af.
Klik op Start en Uitvoeren. Type: REGSVR32 ATL.DLL (spatie tussen 32 en ATL)

Registreer zo ook de onderstaande bestanden.

REGSVR32 MSXML3.DLL
REGSVR32 WUAPI.DLL
REGSVR32 WUAUENG.DLL
REGSVR32 WUAUENG1.DLL
REGSVR32 WUPS2.DLL
REGSVR32 WUCLTUI.DLL
REGSVR32 WUPS.DLL
REGSVR32 WUWEB.DLL
REGSVR32 QMGR.DLL
REGSVR32 QMGRPRXY.DLL
REGSVR32 JSCRIPT.DLL

Ze moeten alle zonder foutmelding geïnstalleerd worden en er volgt een melding dat dit is geslaagd.

Probeer overnieuw het updaten, anders de volgende stap proberen.

3) Herinstalleer Windows Installer 3.1

Druk op Start en kies Uitvoeren.
Geef de opdracht CMD en druk op Enter

Geef nu op de prompt de volgende opdrachten:
MSIexec /unregister
en
MSIexec /regserver

Nadat je dat gedaan hebt opnieuw proberen.
Als updaten dan nog niet lukt, dan controleren bij Configuratiescherm - Software of Windows Installer 3.1 geïnstalleerd is. Haal het vervolgens weer weg en installeer het vanaf de onderstaande link.

Windows Installer 3.1 Redistributable (v2):
http://www.microsoft.com/downloads/...FamilyID=889482fc-5f56-4a38-b838-de776fd4138c

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Met dank aan AnandTechForum http://forums.anandtech.com/message...highlight_key=y&keyword1=Redistributable+(v2)
.

Laatst bewerkt:
Een goeie vraag Muurhond. Je installeert SP3 via Configuratiescherm (klassieke weergave) - Software - Nieuwe programma's toevoegen - Windows Update. Zou je dat gedaan hebben dan krijg je een foutmelding wanneer je bepaalde services uitgeschakeld hebt staan of wanneer jou Windows als niet legaal beschouwd wordt (de nieuwste versie van WGA wordt eerst geïnstalleerd). Je kunt het proberen in de Veilige modus en het is belangrijk dat je virusscanners en programma's om het uiterlijk van Windows te veranderen uit hebt staan. Ik heb geen complete lijst van programma's die je niet kunt gebruiken. Bootmanagers en aangepaste bootscreens kunnen ook fout zijn. Er moet zeker wel anderhalve gigabyte aan ruimte vrij zijn op de XP partitie. Verder zou je de beveiligde en ondertekende systeembestanden van Windows eerst even kunnen scannen met de opdracht sfc /scannow in veilige modus en met de CDRom van Windows bij de hand om in de drive te kunnen doen.

Ik neem aan dat je schijf en het systeem in een goede conditie zijn. Gecontroleerd en gedefragmenteerd. Geen problemen met drivers en het register wel eens opgeschoond. Kijk even in de logboeken of je daar fouten ziet staan die verholpen zouden moeten worden. Logboeken vind je bij Configuratiescherm - Systeembeheer - Logboeken. Je kiest een categorie in het linker deel van het scherm en dubbelklikt op een fout om details te kunnen zien. Soms moet je even Googelen om betekenissen te achterhalen. Niet alle fouten zijn ernstige fouten waar iets aan gedaan zou moeten worden!

De echte probleemoplossing vraagt dan volgens mij om de volgende drie stappen.

1) Herinstalleer Windows Update Agent
Download het installatiebestand vanaf http://download.windowsupdate.com/v7...gent30-x86.exe

Bewaar het bestand op het C: station.
Klik op Start - Uitvoeren en type: C:\WindowsUpdateAgent30-x86.exe /wuforce (spatie tussen exe en /wuforce

Probeer daarna opnieuw en wanneer het niet werkt, de volgende methode.

2) Registreer de DLL bestanden.
Hiermee kunnen we niets repareren maar een foutmelding geeft wel aan dat deze benodigde bestanden corrupt zijn.

Sluit Internet Explorer en alle onnodige programma's af.
Klik op Start en Uitvoeren. Type: REGSVR32 ATL.DLL (spatie tussen 32 en ATL)

Registreer zo ook de onderstaande bestanden.

REGSVR32 MSXML3.DLL
REGSVR32 WUAPI.DLL
REGSVR32 WUAUENG.DLL
REGSVR32 WUAUENG1.DLL
REGSVR32 WUPS2.DLL
REGSVR32 WUCLTUI.DLL
REGSVR32 WUPS.DLL
REGSVR32 WUWEB.DLL
REGSVR32 QMGR.DLL
REGSVR32 QMGRPRXY.DLL
REGSVR32 JSCRIPT.DLL

Ze moeten alle zonder foutmelding geïnstalleerd worden en er volgt een melding dat dit is geslaagd.

Probeer overnieuw het updaten, anders de volgende stap proberen.

3) Herinstalleer Windows Installer 3.1

Druk op Start en kies Uitvoeren.
Geef de opdracht CMD en druk op Enter

Geef nu op de prompt de volgende opdrachten:
MSIexec /unregister
en
MSIexec /regserver

Nadat je dat gedaan hebt opnieuw proberen.
Als updaten dan nog niet lukt, dan controleren bij Configuratiescherm - Software of Windows Installer 3.1 geïnstalleerd is. Haal het vervolgens weer weg en installeer het vanaf de onderstaande link.

Windows Installer 3.1 Redistributable (v2):
http://www.microsoft.com/downloads/d...DisplayLang=en

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Met dank aan AnandTechForum http://forums.anandtech.com/messagev...&enterthread=y

Hey bedankt voor je reactie. Ik zal het gaan proberen en as er problemen zijn zal ik het vertellen. Ik zit nu op school.

@ Muurhond

Ik heb geprobeert lost te downloaden en te installeren. Ik heb geproebeerd via Windows updater. Ik heb geprobeerd via de micosoft site zelf allen gaven dezelfde fout aan.

De links waren gekopieerd samen met de tekst en daardoor waren het afkortingen van de adressen geworden. Ik heb de drie genoemde links opgezocht en de tekst op dit punt aangepast.

Hey ik heb alle drie manieren geprobeerd maar het lukt niet. Hij geeft dezelfde fout weer aan.

Probeer dan na te gaan of het probleem zich bij anderen ook voordoet. Je hebt bijvoorbeeld computers met voorgeïnstalleerde Windows versies die eigenlijk gewoon kopieën waren van wat op andere soort computers was geïnstalleerd. SP3 kon daar niet op installeren. Met AMD processoren waren er ook problemen. Neem dan contact op met Microsoft via één van de in de volgende link genoemde kanalen en beschrijf wat je al geprobeerd hebt. http://support.microsoft.com/contactus/?WS=communities

Ik heb echt geen idee meer voor een oplossing maar volg het met belangstelling.

Als de download slecht is en fouten bevat zal deze opnieuw gebruikt worden heb ik gelezen. Je komt daar achter door verborgen bestanden weergeven aan te zetten. Selecteer daarvoor Deze Computer in verkenner en ga naar het menu Extra - Mapopties. Zoek nu naar C:\WUTemp en kijk of je hierin de gedownloade update vindt. Je kunt alles in de map veilig wissen. De map zelf ook omdat deze opnieuw gemaakt wordt tijdens het update proces. Je weet dan in ieder geval of het probleem veroorzaakt wordt door onbruikbare tijdelijke bestanden.

Uitgeschakelde services zouden voor problemen kunnen zorgen. Ga dus naar Start - Uitvoeren en type services.msc dubbelklik op services om die in te schakelen en eventueel de status ervan te veranderen. Ik heb gelezen dat zelfs cryptografische service aanzetten heeft geholpen maar heb er jammer genoeg nog geen complete lijst van. Houdt zelf even bij welke wijzigingen dat je aanbrengt en vraag desnoods even advies hiervoor of beter nog: kijk bij een ander hoe deze instellingen staan.

Je draait wel een legale versie van XP?

Deze versie is niet aangepast door SP2 in de Windows-setup te verwerken? (wat kan met het programma nLite)

Wat staat er in het SP installatie log (C:\Windows\svcpack.log) en plaats eventueel de laatste 20 regels hier even

En heb je een MUI lopen?
Ik had hetzelfde probleem omdat 1 van de MUI updates van PRE SP3 niet compatible met SP3 waardoor SP3 niet geinstalleerd wer.
Verwijderen van die update gaf dat SP3 weer installeerde (betrof Update for Windows XP (KB925877))

Laatst bewerkt:
Wat staat er in het SP installatie log (C:\Windows\svcpack.log) en plaats eventueel de laatste 20 regels hier even

En heb je een MUI lopen?
Ik had hetzelfde probleem omdat 1 van de MUI updates van PRE SP3 niet compatible met SP3 waardoor SP3 niet geinstalleerd wer.
Verwijderen van die update gaf dat SP3 weer installeerde (betrof Update for Windows XP (KB925877))

147.797: AnalyzeDevices used 516 ticks
150.078: AnalyzePhaseTwo used 2281 ticks
150.094: AnalyzePhaseThree used 16 ticks
150.094: AnalyzePhaseFive used 0 ticks
151.844: AnalyzePhaseSix used 1750 ticks
151.906: IsSPBetaKey:pLA->lpVtbl->GetProductID Failed: 0x80004005
153.172: Trying CheckVLKForBlock again
153.563: Error: CheckVLKForBlock failed
153.563: Inventory complete: ReturnStatus=536741199, 131454 ticks
153.578: Num Ticks for invent : 131469
157.672: UnRegisterSpuninstForRecovery, failed to delete SpRecoverCmdLine value, error 0x2
157.672: DoInstallation: Failed to unregistering spuninst.exe for recovery.
157.703: Er is een interne fout opgetreden.
164.922: Message displayed to the user: Er is een interne fout opgetreden.
164.922: User Input: OK
164.922: De installatie van Service Pack 3 is niet voltooid.
165.172: Message displayed to the user: De installatie van Service Pack 3 is niet voltooid.
165.172: User Input: OK
165.172: Update.exe extended error code = 0x1ffe054f
165.172: Update.exe return code was masked to 0x643 for MSI custom action compliance.

Dat is dat log. Ik weet nie of ik een MUl heb hoe kun je dat zien?

Hey,

Hartstikke bedankt Ellasar het is gelukt! En natuurlijk ook de andere jongens die moeite hebben gedaan.

Laatst bewerkt:
ik zit bij een kennis met het zelfde probleem
sta voor een raadsel
de auto matische doet niks.

hij mist nog wat minder belangrijke kb files van svpack2
en ook wat belangrijkere die hij ook niet binnen haalt.
via de site updaten schriet de status in 1 seconde naar het einde geeft fouten.
alle temps zijn leeg gemaakt.
ik vermoed dat de update agent stuk is service pack 3 de voledige download werkte na lang wachten ook niet.
maar de update agents die hier vermeld staan werken niet.

nou maak er maar gerust het hele paket van.
alles wat je ook wil updaten is binnen enkelde seconde plop mislukt
volgens mij is update exe of hoe de heet overleden en zelfs die opnieuw erop zetten wil niet lukken.
want dan zegt hij ongeldig nog wat ik was er zelf op dat moment niet bij heb via msn verder instructie,s aan het geven geweest.
maar stond gister tot diep in de nacht al voor raadsels.
maar ik zal de log opvragen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan