Error bij stem herkenning

Status
Niet open voor verdere reacties.

vbuitvinder

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2012
Hallo,

Ik heb een programma gemaakt dat de je stem herkend en "verstaat"
Alleen ik krijg steeds een error dat het programma geen toegang heeft tot de microfoon.
Ik gebruik de volgende code: (ergens van het internet gehaald :o)

[CPP]
Dim engine As New Speech.Recognition.SpeechRecognitionEngine

Dim dictionGrammar As New Speech.Recognition.DictationGrammar

Dim recognitionResult As Speech.Recognition.RecognitionResult

Dim timeSpan As New TimeSpan(0, 0, 10)

engine.SetInputToDefaultAudioDevice()

engine.LoadGrammar(dictionGrammar)

recognitionResult = engine.Recognize(timeSpan)

For Each word As RecognizedWordUnit In recognitionResult.Words

MessageBox.Show(word.Text)

Next[/CPP]

De error die ik krijg staat in de bijlageerror_mic.png

Hoi,

Ik denk dat je administrator rechten nodig hebt om dat te doen. Probeer het programma misschien eens als administrator op te starten. Als dat helpt kan je daarna dit gebruiken om te zorgen dat het programma altijd als administrator opgestart moet worden: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/636411-Bestand-openen-met-administrator-rechten#post_4054663.

Als het dan ook nog niet werkt, dan heeft het een andere oorzaak die we dan zullen moeten vinden.

MartinJM

[edit]
Nadeel van altijd als administrator moeten opstarten is dat je zo'n irritant UAC venster krijgt als je het programma start...
[/edit]

Als administrator openen is gelukt.
Alleen krijg ik nu z'n zelfde schermpje met de error "PlatformNotSupportedException was unhandled". Ook staat hij weer bij [CPP]engine.SetInputToDefaultAudioDevice()[/CPP]
Ik hoop dat iemand kan helpen?

Ik neem aan dat dat inhoud dat het niet werkt op jouw windows versie, maar ik weet het niet zeker. Als je het echt zeker wil weten zal je het moeten vragen aan degene die de code geschreven heeft, als dat mogelijk is.

Ik raad je aan om anders nog even verder te kijken naar andere codes. Ik ga ook even voor je zoeken, als ik iets vind zal ik het hierbij zetten.

MartinJM

[edit]
Na een snelle zoektocht kwam ik de volgende twee dingen tegen die je misschien verder kunnen helpen:
http://channel9.msdn.com/coding4fun/articles/NET-Voice-Recorder
http://stackoverflow.com/questions/510019/capture-a-microphone-audio-stream-using-net-framework
Ik hoop dat het met behulp van deze links wel lukt!
[/edit]

Laatst bewerkt:
Heel erg bedankt voor de links:d:thumb:, ik heb ze even bekeken maar het gaat niet over stem herkenning.
Zelf heb ik ook onderzoek gedaan en uiteindelijk kwam ik erachter dat de system.speech.recongnition niet in windows 8 is opgenomen.
Eerst was ik nog wel positief over windows 8, maar nu...:evil:
Ik vroeg me af of er nog een externe api of zo is??? Ik hoor het graag!

Ik heb al allerlei taal packs en andere programma's van microsoft gedownload, maar die zijn alleen geschikt voor windows xp/vista/7.:confused:
Ik ben overigens een windows form application aan het maken.
Google heeft ook geen idee als het gaat om een vervanger van SAPI (bij mij in ieder geval niet)
Ik hoop dat iemand hier de oplossing weet...

Ik ben een tijd met iets anders bezig geweest, maar wil het toch graag werkend krijgen.
Bing.speech heb ik wel gedownload (Bing Speech Recognition Control for Windows 8.vsix), maar als ik de file open krijg ik "The extension manifest is invalid". (ik gebruik visual basic 2010 express)
Dus hier kan ik ook niet veel mee...
Wel heb ik iets gevonden voor google chrome, maar dat alleen voor websites en het zal waarschijnlijk erg lastig worden om google chrome te "syncen" met een vb programma. (http://stiltsoft.com/blog/2013/05/google-chrome-how-to-use-the-web-speech-api/)
Ik hoop dat iemand weer een goed idee heeft.

In Windows 8 kan je wel een ander taalpakket downloaden door volgende te doen: Ga naar configuratiescherm (door op de Windows-toets te drukken + S. Daarna configuratiescherm in te typen. Daarna klik je onder Klok, taal en land/regio op 'Een taal toevoegen'. Daarna in het grijzige gebied op 'Een taal toevoegen. Kies daarna bijvoorbeeld 'Engels' en dan bijvoorbeeld 'Engels (Verenigde Staten)'. Dubbelklik op de taal.
Nu kom je terug uit bij het eerste schermpje met dat grijzige gebied. Dubbelklik daarna op 'English (United States)'. Klik daarna op 'Taalpakket downloaden en installeren'. Als hij klaar is, klik dan op 'Instellen als primaire taal'. Meld je dan af en log opnieuw in. Dan staat je weergavetaal ingesteld op Engels (Verenigde Staten) waardoor het probleem normaal zou moeten opgelost zijn.
Om het toetsenbord op Azerty in te stellen, dubbelklik je op 'Engels (Verenigde Staten)' en klik op 'Voeg een invoermethode toe'. Daarna dubbelklik je op 'Belgisch Punt' en klik je op verwijderen achter 'Verenigde Staten'. Daarna druk je op 'Opslaan'.

Ik hoop dat je hier iets mee bent.

-link10001000

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan