• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

error code uitleg toevoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

timohesk

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2011
goede dag,

titel is misschien niet helemaal duidelijk maar ik weet niet hoe ik het anders moet formuleren.

ik heb een check sheet voor een bepaald apparaat en ik ben bezig om deze zo aan te passen dat het wat makkelijker is met invullen.

nu moet er in de check sheet een error log ingevuld worden.
het apparaat geeft in de log een error nummer. example: 27.
nu moet ik in de manual op gaan zoeken wat deze code is. hier heb ik wel een lijst van en het is ook niet zo heel moeilijk.

maar om het makkelijker en sneller te maken zou ik graag willen dat ik een tekst krijg naast deze code.

als ik een dropdown list maak kan ik er naast een tekst invullen die dan tevoorschijn komt als ik de cel selecteer.
ik zou dus ook zo iets willen voor de error code op het moment dat ik die ingevuld heb.
voorbeeld:
1 = error 1
27= error 27

is dit mogelijk? en zo ja hoe?

alvast bedankt

Laatst bewerkt:
zonder voorbeeld is het voor mij een beetje onduidelijk, Maar een gok.

Idee om met vert.zoeken te werken?
als bijvoorbeeld A1 de waarde 1 weergeeft A2 error 1 laten weergeven.
Deze dan met vert.zoeken(A2;gegevensbereik;kolom)
of is dit niet wat je bedoelt?

het is mij niet helemaal duidelijk hoe ik dat zou moeten doen.

bijgevoegd de check sheet die ik bedoel.

als er nu naar cel 35AC gekeken wordt krijg je een drop down menu met daarnaast een tekst die ik in kon voeren.

nu moet ik vanaf 61AA de error codes invullen. daar komt dus bijvoorbeeld 1 te staan.
kan ik nu ook zo'n ballonnetje krijgen die dan tevoorschijn komt met de tekst error, dus: error 1 ?

EDIT: 2de japanse sheet

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Bekijk bijlage TG8000 CHECK SHEET CLEAN.xlsm

Ik denk dat je dit bedoelt.
Ik heb op het 3e blad 3 cellen ingevuld met error 1, 2 en 3.
Hierna ben ik gegaan naar: gegevens>gegevensvalidatie>lijst aanklikken ipv alle waarden>bij de bron de 3 cellen geselecteerd.

Het is wel een beetje chinees voor mij dat voorbeeld:d

Laatst bewerkt:
nu heb je eigenlijk een drop down menu gemaakt.
dit is niet wat ik bedoel.

ik wil hier alleen een code invoeren: 1 en dan zou in een ballonetje de uitleg van de code moeten staan: Main power lost
dus 1: main power lost
27: GPS data abnormal
enz.
enz

de tekst moet dus in een ballonetje terecht komen

bijgevoegd een afbeelding.

hier zie je bij de cel een pop-up staan. (deze is nu vanwege de dropdown menu)
ik wil dus zoiets hebben maar dan met een specifieke tekst afhankelijk welk error je invoert

Bijlagen

• pop up.jpg
    pop up.jpg
    77,2 KB · Weergaven: 43
Je geeft als voorbeeld cel AC35 en je verwijst daarna naar cel AA61.
Is er een verband tussen die twee cellen? Ik bedoel: is wat in AA61 moet komen te staan afhankelijk van wat er in AC35 gekozen is? Of wil je in AA61 (en onderliggende cellen) onafhankelijk van wat in AC35 gekozen is, alleen een keuze maken (via drop-down) uit een aantal errorcodes (Error 1, Error 2, ....Error 30) en dat er dan bij elke keuze uitleg bij de errorcode verschijnt?

AC35 heeft niets met AA61 te maken. dit was puur als voorbeeld waar zo'n pop-up zit.

ik wil dus in AA61 de error code invoeren. en inderdaad de uitleg van de code ernaast

Zie bijlage.
Let op: altijd een nieuwe keuze maken als je de uitleg bij een errrorkeuze wil zien, ook al staat er reeds een getal in de cel vermeld.

Bijlagen

zapatr,
dank je wel dit bedoelde ik.
waar heb je nu de code neergezet/ wat is die? ik kan hem niet vinden in het bestand.

Rechtsklik op de tab van het tweede blad en kies "Programacode weergeven".
Je moet je maar eens snel de prille beginselen van vba aanleren.
Zoek met google op "Vba leren" en je vindt tal van sites.

Markeer de vraag als "Opgelost" aub.

Laatst bewerkt:
Zapatr,

bedankt.
en qua VBA aanleren. klinkt leuk en zou ik ook best willen doen.
maar heb er gewoon de tijd niet voor. zoals met meer dingen.

toch bedankt

Dat zullen velen die hier vragen beantwoorden een slecht argument vinden denk ik. Het betekent dat je voor zaken die je voor jezelf nodig hebt geen enkele moeite wil doen en anderen het werk laat opknappen. Dat wordt niet alleen hier maar over het algemeen in het leven, niet erg gewaardeerd.

ik snap je antwoord maar toch ben ik het er niet helemaal mee eens.

ik ben zelf service monteur in de scheepvaart en daar ben ik dagelijk bezig met het fouten zoeken/ oplossen en ook engineering. dit kost me al zoveel tijd dat er gewoon weinig tijd overblijft om andere dingen (die voor mij op dit moment toch iets minder interessant zijn) erbij te leren.

ik zou het graag willen maar er is zoveel werk dat ik gewoon niet de tijd vrij kan maken om dit te doen. als ik dit wel zou doen dan blijft er helemaal geen vrije tijd meer over.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan