error connect 10060 in Thunderbird EN Outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

lusinkm

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2007
Ik heb een probleem met Outlook EN Thunderbird. Na het instellen van de programma's willen ze wel mail ontvangen maar met geen mogelijkheid mail verzenden. Nu heb ik via google zitten zoeken naar de foutmelding "CONNECT ERROR 10060", maar kom nergens een oplossing tegen.

Wel kom ik berichten tegen van mensen die hetzelfde probleem hebben. De oplossingen die voorgesteld worden had ik ook allemaal al geprobeerd maar werken ho maar.

Wie kan helpen met dit probleem?:confused:

Gebruik je de juiste uitgaande mailinstellingen of zet je firewall eens uit tijdens het verzenden van post

Laatst bewerkt:
Schrijf vooral ook even wát je dan allemaal al hebt gedaan, dat scheelt ons typen. Het typen van oplossingen waarop jij dan reageert met: "heb ik al geprobeerd, werkte niet". Zodoende krijgt het minder van een quiz en kunnen we écht proberen te helpen.

Firewall had ik al uitgezet. Ook heb ik de poorten 110 en 25 in m'n router opengezet.
Instellingen moeten goed staan volgens de gegevens die ik van Argeweb heb gehad.

Wat ik raar vind is dat ik bij de serverinstellingen als servernaam mail.argeweb.nl EN mail.webdodo.nl kan gebruiken om m'n mail op te halen (ja ik heb echt al vanalles geprobeerd),
maar als ik dit bij de uitgaande server (SMTP) probeer dan gebeurt er nog steeds niets.

:confused: Nog nooit zoveel problemen gehad hiermee...

server inkomend(pop3). mail.webdodo.nl
server uigaand(SMTP) mail.webdodo.nl
Email gebruikersnaam: webdodonl@webdodo.nl (Dit is het hoofdaccount)

En ik heb mail@webdodo.nl onder het hoofdaccount aangemaakt en deze probeer ik aan Thunderbird te koppelen.

Laatst bewerkt:
Wat is de naam van je ISP ? Dus je internet provider ?
Argeweb lijkt mij een hostingbedrijf en dat moet je niet als uitgaande post instellingen gebruiken.
Webdodo ken ik verder niet

Webdodo is een domein die ik bij argeweb heb aangeschaft met hostingpakket. Maar het versturen zou ik dus niet moeten doen met Argeweb. Mijn ISP is nu Ziggo, voorheen casema.

De uitgaande server had ik ingevuld met de gegevens die ik van argeweb had, maar volgens jouw is dat dus niet goed. Maar verwijderen of de velden legen lukt niet, want dan krij ik de foutmelding omdat er niets ingevuld is.

En als ik het verstuur via m'n ISP, krijgen de ontvangers dan wel te zien dat het van mail@webdodo.nl verstuurd is?

Probleem is ondertussen opgelost. Had Argeweb maar effe gebeld. Het bleek dus aan poort 25 te liggen. In hun emailgids stond dat je poort 25 moest gebruiken, maar het bleek dus dat dat 587 moest wezen. Ja dan kan je blijven zoeken he.
Uitgaande mail wordt dus wel via m'n webhost verzonden en niet via m'n ISP.

In ieder geval bedankt voor de hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan