Error: De Toepassing kan niet worden gestart omdat de configuratie van de ....

• Onderwerp starter Onderwerp starter ObAt
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ObAt

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2008
Hallo,

Ik heb een error als ik probeer een onderdeel van Office op te starten (allemala doen ze het niet:shocked:). Ik krijg deze error:

Fout

De toepassing kan niet worden gestart omdat de configuratie van de toepassing onjuist is. Het opnieuw installeren van de toepassing kan dit probleem oplossen.

Nou niet bepaald, ik heb Office opnieuw geinstalleerd zonder resultaat:eek:.

Ik ben er ook achter dat ik dezelfde error bij nog een programma kreeg:confused:.

Bedankt,

ObAt

Ik denk dat je een office invoegtoepassing hebt die het niet goed doet. Dat kan bijv. een PDF-schrijver applicatie zijn of een antivirus onderdeel dat niet (meer) goed werkt of maar half gedeïnstalleerd is etc.

Welke versie van Office heb je? En bij welke onderdelen van Office krijg je die melding?

EDIT: Start eens zo'n Office onderdeel met een probleem met de Ctrl-toets ingedrukt? Er zal je gevraagd worden of je het programma in Veilige modus wilt uitvoeren. Doe dat eens, en als dat werkt, dan liggen je problemen waarschijnlijk in invoegtoepassingen en/of autostartende items van/voor Office.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat je een office invoegtoepassing hebt die het niet goed doet. Dat kan bijv. een PDF-schrijver applicatie zijn of een antivirus onderdeel dat niet (meer) goed werkt of maar half gedeïnstalleerd is etc.

Welke versie van Office heb je? En bij welke onderdelen van Office krijg je die melding?

EDIT: Start eens zo'n Office onderdeel met een probleem met de Ctrl-toets ingedrukt? Er zal je gevraagd worden of je het programma in Veilige modus wilt uitvoeren. Doe dat eens, en als dat werkt, dan liggen je problemen waarschijnlijk in invoegtoepassingen en/of autostartende items van/voor Office.

Tijs.

Hallo,

Ik heb Microsoft Windows Office 2007 Enterprice. En er is nog geen antivirus op mijn Computer.

Ik zal het uittesten wat U zei.

ObAT

@bergkampie graag zelf je eigen topic openen. Het is niet netjes om in iemand anders zijn/haar topic jou probleem aan de orde te stellen.

Hallo,

Ik ben er nog steeds niet uit gekomen. Alles geprobeerd:shocked:. Weet iemand hulp:thumb:

ObAt

Graag eerst even melden wat er gebeurde bij het starten van de Office-applicaties in Veilige modus.

Tijs.

Graag eerst even melden wat er gebeurde bij het starten van de Office-applicaties in Veilige modus.

Tijs.

Hallo,

Ik krijg een installatie scherm, en hoe vraagt over verschillende bestanden die hij niet kan vinden en nergens staan, daarna zegt de setup dat hij niet verder kan gaan.:shocked::confused:

ObAt

Ok, doe dan het volgende:
Start Programma's en onderdelen (Vista) danwel Programma's toevoegen en verwijderen (XP)
Rechtsklik op Microsoft 2007 Office Enterprise, en kies Wijzigen
Kies de optie Herstellen.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ok, doe dan het volgende:
Start Programma's en onderdelen (Vista) danwel Programma's toevoegen en verwijderen (XP)
Rechtsklik op Microsoft 2007 Office Enterprise, en kies Wijzigen
Kies de optie Herstellen.

Succes,

Tijs.

Hallo,

Ik heb dit geprobeerd met helaas geen succes:shocked:.

ObAt

@bergkampie graag zelf je eigen topic openen. Het is niet netjes om in iemand anders zijn/haar topic jou probleem aan de orde te stellen.

sorry dat wist ik niet, ik d8 zo kunnen we elkaar misschien helpen omdat we hetzelfde probleem hebben. dat voorkomt toppics met dezelfde problemen.

misschien helt dit wel bij jou.
je kunt het proberen.

Ga naar
c:\program files\windows defender\
Hernoem het bestand MSAScui.exe.manifest naar oldfile.exe.manifest (of gelijk welke naam)
Herstart Outlook

en dit

Sluit Outlook

Start - uitvoeren - regedit, druk op enter - navigeer naar deze sleutel:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Office\Outlook\OAddin.Addin
Wijzig de waarde van LoadBehaviour naar 1

Sluit de register editor af

Hallo,

Ik denk bij voorbaat niet dat het zal werken omdat dat voor Outlook geld. Maar ik zal het zobijzo proberen.

ObAt

Ok, kijk in deze discussiedraad voor een link naar de Windows Installer Cleanup utility, waarmee je Office 2007 moet verwijderen.

Dan Office 2007 opnieuw installeren. Kijken of dit wél goed werkt t.o.v. je eerdere verwijder- en herinstallatieactie waar je in je beginposting over sprak.

Succes,

Tijs.

Ok, kijk in deze discussiedraad voor een link naar de Windows Installer Cleanup utility, waarmee je Office 2007 moet verwijderen.

Dan Office 2007 opnieuw installeren. Kijken of dit wél goed werkt t.o.v. je eerdere verwijder- en herinstallatieactie waar je in je beginposting over sprak.

Succes,

Tijs.

Hallo,

Bedankt,
Ik zal dit in de loop van de dag proberen.

ObAt

Hallo,

Helaas ik krijg nog steeds de foutmelding. Precies hetzelfde:evil:

ObAt

Staat er verder helemaal niets bij die foutmelding? Bijvoorbeeld de titelbalk van het foutmeldingsvenster zou een hint kunnen geven.
Misschien is er ook nog wat meer vermeld dan alleen hetgeen wat jij genoemd hebt in je startposting? Graag de volledige foutmelding (ook als die vrij technisch is).
Kijk ook eens in Logboeken (Start -> Uitvoeren -> eventvwr.exe), in de sectie Toepassing en Systeem voor mogelijke extra informatie over problemen in je systeem.

Ik heb o.b.v. wat jij schreef nog eens rondgekeken op Internet, maar daar blijkt het altijd te liggen aan 'randvoorwaarden' (drivers, servicepacks, xp-updates, standaard programmabibliotheken), niet aan de programmatuur zelf die je wilt starten.

We horen het wel.

Tijs.

Hallo,

Ik ga een printscreen ervan maken. (Ik zit nu niet op die computer dus het kan nog even duren;))

Zover ik weet is de computer helemaal Up-to-Date

ObAT

Om alvast iets te kunnen proberen (ik ga ervan uit dat je XP hebt):

Download, pak volledig uit en draai Dial-a-fix

Vink alles aan in het "registration center"-gedeelte en druk op Go.

Misschien helpt het.

Succes,

Tijs.

Om alvast iets te kunnen proberen (ik ga ervan uit dat je XP hebt):

Download, pak volledig uit en draai Dial-a-fix

Vink alles aan in het "registration center"-gedeelte en druk op Go.

Misschien helpt het.

Succes,

Tijs.

Hallo,

Zal ik ook doen :thumb:. Bedankt.

ObAt

P.S. Dat is de enigste pc met XP toevallig :)

de toepassing kan niet worden gestart omdat de configuratie van de toepassing onjuist

Ik heb twee keer hetzelfde probleem gehad, de laatste keer vandaag. Beide keren bleek de boosdoener een niet goed geïnstalleerd / verwijderde versie van .NET te zijn. De oplossing: .NET volledig van het systeem afhalen. Ik gebruik het onderstaande tooltje, en het werkt perfect. Na dit kan je desnoods .NET opnieuw installeren: http://www.raymond.cc/blog/archives...framework-with-aaron-stebner-cleanup-tool/nl/

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan