• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Error in file

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rleunens

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2016
Hallo allemaal,

Ik ben zelf helemaal geen Excel wizard, maar ik geloof dat er hier wel een paar zitten. Ik heb een file (in bijlage) dat ongelooflijk traag werkt en errors geeft. Volgens mij heeft het te maken met cel F3614. Daar zit een soort icoon in dat ik niet verwijderd krijg, ik kan er niets mee doen.... Ik weet ook gewoon niet wat er aan de hand is. Kunnen jullie mij helpen? *bestand weggehaald ivm privacy*

Laatst bewerkt door een moderator:
Er was iets geks met Picture 1 en Picture 2.
Deze stonden er beide enkele tienduizenden (32752) keren in en heb ik voor je verwijderd.
Zo is het document in ieder geval weer snel.

Het probleem met table9 moet je zelf even bekijken want ik weet niet wat er weg kan.

Ontzettend bedankt! Met de kans om als een complete idioot te klinken... wat bedoel je met Table 9?

Bij mij geeft hij bij het openen nog een melding over table9. Maar het kan goed zijn dat dat bij jou niet zo is en het bestand nu goed werkt.

Picture1.pngPicture2.jpgHey,

Nee, ik krijg ook foutmeldingen hoor (zie bijlagen). Maar ik weet niet wat er met Table 9 bedoeld wordt. Is dat een Cel, een worksheet, ....
Enig idee hoe ik de fout kan vinden?

Laatst bewerkt:
Die fout heb je al gevonden, nu de oorzaak nog :P
Ik zal eens kijken of ik wat kan vinden.

Ik denk dat je last hebt van wat conversie kinderziektes tussen excel versies.
Er zitten in jou sheet 9 tabellen met de namen List1 tm list9, list9 zit op de kolom telefoonnummer. (en wordt door excel nu tabel9 genoemd)
Ik zie dat de gegevensvalidatie doorloopt tot cel rij 65536. dat is het oude maximum aantal rijen van excel.
Vermoedelijk is list9 ooit gemaakt in excel 2003 (of eerder) en zorgt de conversie naar excel 2007 (en hoger) toen is overgestapt van lijsten naar tabellen voor problemen.

Ik zou controleren of die lists (feitelijk tabellen nu) ergens worden gebruikt en indien niet dan zou ik ze eruit gooien.
(iets bottere methode, kopie van je bestand maken, alle tabellen eruit gooien en dan kijken of je ergens problemen hebt met de invoer..)

Daar was ik inderdaad ook achter en heb ze verwijderd. Nu opent het document zonder problemen:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan