Error in IEX

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bramzzz

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2004
Goedenavond,

ik krijg vrij vaak een error in de internet explorer, zie de bijlage. Heeft iemand enig idee waar dat aan kan liggen of hoe ik dit op kan lossen?

Met vriendelijke groet,

Bram

Bijlagen

• Error.JPG
    Error.JPG
    17,8 KB · Weergaven: 22
Als ik me niet vergis, kan dit direct te maken hebben met fouten van het werkgeheugen (ook wel intern geheugen, of RAM-geheugen genoemd).
Heb je wel eens vaker last van dit soort fouten?

Het geheugen kun je testen met een programmaatje, Memtest86+. Hieronder lees je hoe dit in zijn werk gaat.

1) Download dit bestand ( download begint gelijk )
2) Pak het bestand uit
3) Ga naar Nero StartSmart --> kies bovenaan voor CD --> Ga naar het deel '' Kopieren en backup --> en klik in dat deel op '' Image branden naar schijf ''
4) Selecteer in het nieuwe scherm de .ISO file, die je net hebt uitgepakt.
5) Laat Nero de image branden ( 1 Image op 1 CD )

In plaats van de stappen om Nero te gebruiken ( 3 t/m 5 ) bij het branden van de cd-image kan je ook een ander programma gebruiken. Een gratis en goed programma om een image te branden is het programma ImgBurn, wat gratis te downloaden is.

En dan:
Doe de cd in de drive en start de computer opnieuw op. Als het goed is wordt de computer nu opgestart vanaf de cd. Is dit niet zo en wordt Windows gewoon gestart moet je even in het BIOS instellen dat het cd-romstation / dvd-drive als eerste opstartitem ingesteld staat
Laat de memtest ongeveer 8 uur ongestoord draaien. Daarna kan je zien of er fouten zijn gevonden.

Succes!:thumb:

Hoi Michael,

bedankt voor je reactie. Ja ik heb deze errors wel vaker en ik dacht zelf ook dat het misschien aan het werkgeheugen lag. Ik ga die memtest zo snel mogelijk proberen, moet wel lukken aan de hand van jouw uitleg :). Als de test klaar is laat ik het resultaat weten!

Hey,

het probleem is opgelost! Ik heb memtest ongeveer 8 uur laten draaien en hij vond inderdaad fouten. Bedankt voor je uitleg en ik ga het geheugen z.s.m. omruilen :D

Hey,

het probleem is opgelost! Ik heb memtest ongeveer 8 uur laten draaien en hij vond inderdaad fouten. Bedankt voor je uitleg en ik ga het geheugen z.s.m. omruilen :D

Mooi dat je weet wat de oorzaak is, minder mooi dat het gegeugen de boosdoener is. Maar als je nog garantie hebt, is dat natuurlijk geen probleem. Succes verder!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan