error in windows 7 door ubuntu

• Onderwerp starter Onderwerp starter dapje
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

dapje

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2011
Vandaag heb ik Ubuntu geinstalleerd op een D partitie en nu is er iets vreselijk fout gegaan.
Ubuntu draait op de D schijf maar nu kan ik windows 7 niet meer opstarten, in het dual boot screen krijg ik de keuze tussen Ubuntu en Windows Vista Longhorn. Als ik kies voor Windows Vista dan zie ik netjes het logo van Windows 7 verschijnen maar daarna gebeurd er helemaal niets meer.
Kan ik op een of andere manier de installatie van Ubuntu ongedaan maken en zo weer beschikken over Windows 7.
Het was als test bedoeld maar door deze ongein lijkt het erop of ik niet meer bij mijn gegevens kan op Windows 7 hier staan namelijk alle rekeningen en gegevens van mijn eigen zaak op :-(

Bij voorbaat dank

welk boot opties krijg je, die van windows zelf of krijg je de loader van ubuntu ?

Ik krijg 3 opties van Ubuntu en daaronder 2 keer Windows Vista Longhorn

ja maar is het de grub loader van ubuntu of krijg je gewoon het zwarte scherm van windows om tussen de OS te kiezen te zien ?

ik vind het ook raar dat je titel gaat over windows 7 en ubuntu, en dat je alleen de windows keuze longhorn en ubuntu te zien krijgt

Ik krijg inderdaad een zwart scherm te zien en dan volgen eerst 3 keuze's van Ubuntu en daarna 2 keuze's voor Windows Vista Longhorn.
Het was bedoeld als test maar kennelijk heeft Ubuntu Windows 7 verwijderd of onklaar gemaakt. Ik snap zelf ook niet waarom er nu ineens Vista Longhorn staat.
Als ik kies voor Windows dan zie ik netjes het logo van Windows 7 te voorschijn komen en daarna krijg ik niets meer.
Als ik dan kies voor Recovery en dan via het DOS scherm wil kijken zie ik in het dos scherm ineens X:\windows \system32.
Waar hij de x vandaan haalt is me ook een groot raadsel aangezien windows op c draait en ubuntu op d.

als je de windows 7 cd hebt zou je kunnen herstellen (ik weet niet of dit je bestanden gaat houden of terug haalt)

dus denk ik dat het misschien verstandiger is om eerst via ubuntu je bestanden te backuppen voordat er iets fout gaat

Een windows 7 heb ik zeker maar ik hoopte eigenlijk nog dat er een soort systeemherstel uitgevoerd kon worden.
Het vervelende is dat ik bang ben om teveel gegevens van de zaak te verliezen.

In ieder geval bedankt voor je hulp.

ja ik denk dat dat wel mogelijk is, daarom zeg ik maak eerst een back up van de bestanden voordat je hiermee aan de slag gaat en inderdaad alles kwijt zou raken

maar je kan het beste misschien nog even wachten totdat iemand dit verder toelicht

Het probleem is opgelost door in Ubuntu alle partities te verwijderen en daarna op te starten met een Windows installatie cd. Dan de partities opnieuw te formatteren en Windows te installeren.
Dank voor alle hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan