Error loading operating system

Status
Niet open voor verdere reacties.

thijs328

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2007
Berichten
221
Hoi. Als ik mijn XP opstart krijg ik een error die zegt : error loading operating system. Ik heb ergens gehoord dat je in de repair optie van Windows XP fixmbr en fixboot in moet typen dus ik dat proberen blijkt dat er geen repair optie in mijn Windows XP cd zit. Hij gaat gelijk naar het partitie gedeelte. Ik heb een volledig werkende XP cd en op de laptop zat er wel een repair optie bij. Kan iemand mij vertellen hoe dit kan en hoe ik op een andere manier de error op kan lossen?
:thumb:
 
Ze zijn beide hetzelfde, maar toch bedankt. Zal het ff proberen. :)

Dus ik moet mijn BIOS upgraden. Ik heb het model IMEDIA 5504 van Packard Bell maar die staat om 1 of andere manier niet meer op de site van Packard Bell.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog wel iets gevonden, dat mogelijk over jouw computer gaat op de packar bell support site: hier
Misschien heb je er wat aan.

Tijs.
 

Jah, maar het probleem is dus dat ik geen kans krijg om de R toets in te drukken, hij skipt gelijk naar het gedeelte waar je de partities kan maken.


Ik heb nog wel iets gevonden, dat mogelijk over jouw computer gaat op de packar bell support site: hier
Misschien heb je er wat aan.

Tijs.

Hmm, ik denk niet dat dat de goede BIOS update is want eerst ( toen de pagina van imedia 5504 het nog wel deed ) stond er een Sunshine bios update,
 
Ik zie een paar mogelijkheden voor je probleem:
1. Het is een voorbewerkte XP cd, puur bedoeld voor een nieuwe installatie (=gedeeltelijk 'unattended')
2. Het is een herstelcd/-dvd van de computerfabrikant, met hetzelfde doel als 1.
3. Als je SATA of RAID harde schijven gebruikt, zou het kunnen zijn dat de juiste SATA danwel RAID-controller driver niet in de CD is geïntegreerd.

Tijs.
 
Ik zie een paar mogelijkheden voor je probleem:
1. Het is een voorbewerkte XP cd, puur bedoeld voor een nieuwe installatie (=gedeeltelijk 'unattended')
2. Het is een herstelcd/-dvd van de computerfabrikant, met hetzelfde doel als 1.
3. Als je SATA of RAID harde schijven gebruikt, zou het kunnen zijn dat de juiste SATA danwel RAID-controller driver niet in de CD is geïntegreerd.

Tijs.

Het 2e punt is het sowieso al niet want ik heb hem van iemand met korting gekocht van de computerwinkel die ik ken. Ik zal zo even kijken wat er op de CD staat aangezien ik hem weer opnieuw probeer te installeren.

edit: Er staat nergens op de cd dat het een unattended versie is. Wat ik dus zo raar vind is dat ik geen Repair optie kan gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Hee hij doet het weer. :)

Ik ging eerst naar het partitie scherm en verwijderde hem en quitte de windows XP setup. daarna gaat ie zoeken en dat duurt eventjes en dan boot ie automatisch vanaf cd. Daarna geformateerd ( langzaam ) en vervolgens doet hij het weer op 1 of andere manier. :thumb:

Bedankt voor de hulp van de anderen.
 
Heb je nog een nieuwe installatie van XP gedaan nadat je de harddisk geformatteerd had?

Tijs.
 
Jah want ik had al mijn partities geformateerd dus dat zal wel moeten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan