ERROR meldingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

xienix

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2005
Ten eerste hallo allemaal:D .

Ik deponeer direct mijn vraag;

Ik heb de volgende computer componenten,

Aspire X-alien supercase met 550W voeding (7 fans)
Gigabyte K8NSNXP Socket 939
AMD Athlon FX-53 S939
Ati Radeon X800XT Platinum Edition AGP
Mushkin 2x 1GB PC3200 DDR
2x Maxtor 250GB daimondMax 10 16MB cache
Creative Audigy Platinum Ex
Plextor PX-712A DVD writer
Plextor PX 116A DVD-rom
floppy drive
Logitech corldless desktop MX (toetsenbord)
Logitech MX1000 laser (muis)
Logitech Z640 5.1 geluid

Het probleem is dat ik error meldingen krijg in BSOD,
PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
en IRQL_LESS_OR_NOT_EQUAL
dus dacht ik hardware probleem,
ben op zoek gegaan en dacht (denk) dat het de geheugen modules zouden moeten zijn.
heb ze toen getest en wat blijkt ze zijn gewoon goed
:o, eigenwijs als ik ben heb toen toch een module verwijderd, en wat blijkt geen error melding niks:confused:

Heeft er iemand een idee hoe ik mijn pc toch op 2 modules kan laten draaien, of zou het toch stiekem ergens anders aan liggen.

Het volgende heb ik al gedaan.
Moederbord geupgrade naar F8
Drivers graka, mobo geupgrade.

Kortom ik snap er geen klap meer van:( :confused: :rolleyes:

Alvast bedankt voor de hulp:thumb:

Hallo
Je eerste melding duid duidelijk op slecht geheugen(PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA )

De tweede kan echter van alles zijn(IRQL_LESS_OR_NOT_EQUAL )

Je hebt waarschijnlijk het goede module er gelijk uitgehaald aangezien je geen error meer hebt.
:thumb:

Wat je kunt doen is dat "slechte geheugen"er weer in doen en kijken wat ie dan doet.
Weer errors dan weet je het zeker dat je met 1 module verder moet of er een bijkopen.:confused:

Ha bedankt voor je snelle reactie:thumb:

ik had ze verwisseld, maar het blijft hetzelfde, op een loopt ie als een trein, op 2 idioot tot ong 10 minuten dan is het afgelopen de bekende error melding.:confused: :rolleyes:

trouwens zit er geen levenslange gerantie op die dingen, heb hem pas sinds 06-12-2004 heb altijd dat probleem gehad maar door drukte ben ik er eigenlijk nooit echt aan toe gekomen.

Nou volgens de berichten die ik destijds moest geloven zouden dit de beste geheugenmodules moeten zijn die er op de markt verkrijgbaar waren.
bovendien kostte dit grapje mij 550 euro.:o

Kun je even posten wat voor een geheugen het is dan?
Weet je het zo niet download dan het gratis progje everest waarmee je alles wat je in je pc hebt kunt zien.
installeren>openen >moederbord>SPD.

Geplaatst door xienix
Nou volgens de berichten die ik destijds moest geloven zouden dit de beste geheugenmodules moeten zijn die er op de markt verkrijgbaar waren.
bovendien kostte dit grapje mij 550 euro
Dat is een behoorlijke prijs. :8-0:
Hoelang is dat geleden?

Vergeet mijn vorige vraag, ik had niet in de gaten dat het om 2x 1gig intern geheugen ging.

Mushkin lijkt mij niet een verkeerd merk.
Bij Gigabyte staat verder niets vermeld met betrekking tot het geadviseerde merk geheugen.
Met het type en de hoeveelheid geheugen is niks mis.
Toch lijkt het er op dat het geheugen de oorzaak is van het probleem.
Wat je nog kan proberen is alle geheugen-sloten uitproberen in combinatie met de reepjes.

Mocht dit niet baten zit er niks anders op dan een ander merk te proberen\aanschaffen, lijkt mij.

Om precies te zijn heb ik deze modules gekocht op
06-12-2004. Volgens vele reviews zijn dit de beste modules die er maar te verkrijgen zijn. Iets wat ik kan beamen want als ze de eerste 10 min draaien is het werkelijk ongelooflijk.Windows Xp installeren in 15 MIN !!!!! en bestanden overdracht afhankelijk van de grootte, bijvoorbeeld 2 complete CD's 2 sec.

Om nog even terug te komen op je antwoord, dat heb ik idd ook geprobeerd, helaas zonder succes.

Het vreemde is ook dat ik beide modules per stuk zonder problemen kan laten draaien, zodra ik de 2e module erbij insteek gaat het mis. alle 4 sloten heb ik inmiddels geprobeerd, sloten 1 & 2, 3 & 4, 1 & 3 werkt niet !!! 2&4 werkt ook niet in duall channel.

Kortom vaag verhaal he :(

Dan zal het in 2&3 en 1&4 ook wel niet lukken :confused:
Idd een vaag verhaal.

Wat mij nog te binnen schiet...
Misschien dat je nog wat moet instellen in de bios om dit type optimaal te kunnen gebruiken?

Bijvoorbeeld geen "hi maar optimal performance".
Of nog iets in je geheugen settings?

Hmmzzzzz daar heb je een goeie,
dan zit ik meer te denken aan voltage, snel proberen.

:confused: geen resultaat!!!!

Die timings snap ik al helemaal niets van dus blijf ik er ook maar vanaf.:(
Ik zag wel dat hij draait op CL 3 - RCD 4 - RP 4 - RAS 8
3-4-4-8 dus.

Daar heb ik ook geen kaas van gegeten.
Misschien dat er iets over staat op de website van de fabrikant?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan