Error met HP pavilion laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Seventeen

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2009
Hallo,

Ik weet niet of het hier goed staat want ik ben hier nieuw.

De reden waarom ik me heb aangemeld op dit topic is eigenlijk omdat ik net een nieuwe laptop heb. Vandaag precies 2 weken om precies te zijn.. Al vanaf het begin krijg ik een soort 'error pagina'? Niet de hele tijd, maar als ik een tijdje bezig ben (soms zelfs niet) dan verschijnt er ineens een blauw scherm, waarop een hele lap tekst staat maar deze kan ik niet helemaal lezen doordat hij de computer daarna meteen opnieuw opstart. Het heeft te maken met de hardware? En hij schakelt mijn laptop uit om 'damage' te voorkomen. Dat kan ik er uit opmaken.

Zijn er meer mensen hier met hetzelfde probleem? Ik zou heel graag willen weten hoe je dit moet oplossen. Heb inmiddels XP er op gehad, omdat ik dacht dat het aan Vista lag. Mijn laptop wou niet draaien met XP dus heb ik Vista er weer op laten zetten, waardoor ik mijn D schijf & 11 GB kwijt ben geraakt..

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen! Alvast bedankt. :)

Gr.

Edit: Het gaat hier trouwens om een HP Pavilion 6710ed.

Laatst bewerkt:
Het enige en beste advies in dit geval:

Het is een nieuwe laptop, dus niet zelf gaan prutsen maar direct terug naar de winkel!

Hoi,

Welkom op Helpmij,

Met Mrmusic eens, alleen zou je nog even kunnen kijken op de manier als hieronder
Als bij configuratiescherm- systeem-geavanceerde systeeminstellingen - bij opstart en herstelinstellingen het vinkje weghaalt bij systeemfouten de computer auomatisch weer opstarten dan blijft het blauwe scherm in beeld dan kan je de melding bekijken.
Maar niet zelf aan zitten.

Modag

Hij komt van electroshop.nl, dus niet uit een winkel. Ik heb er zelf niks aan gedaan, XP is er op gezet door mijn vader en op zijn werk hebben ze hiermee geholpen. Aangezien zij wel verstand hebben van computers, en ik niet. ;)

Ik zou er dus zelf nooit iets aan doen..

Hoi,

Dan je vader of jij contact opnemen met electroshop en het probleem voorleggen.

Modag

M'n vader zou vandaag inderdaad even bellen, en anders naar HP. Aangezien het eigenlijk niet aan de software kan liggen, maar dan zou het dus aan de laptop moeten liggen lijkt mij.. Er zit wel een jaar garantie op, maar ik zie het dan wel.

Toch bedankt voor de moeite.

Hoi,

Succes en misschien lezen we nog wel hoe het afgelopen is.

Modag

Nieuwe laptop vista eraf en XP erop.....begonnen toen de problemen?

Nee puppie, dan had ik XP er nooit op gezet natuurlijk. :) Ik dacht dat het aan Vista lag, aangezien hier heel vaak problemen mee zijn. De error pagina was er meteen al..

Ik heb geen idee toetje33, wat houd dit precies in en wat kan het voorkomen?

Ik had het dus al toen ik de laptop kreeg, Vista en alles zat er natuurlijk al gewoon op. Dus het lijkt me dat alles toen correct geinstalleerd is.

Hoi,

Nu is het me niet helemaal duidelijk functioneerde het notebook onder vista goed?

Modag

Dan zal ik het nog eens proberen uit te leggen. :)

2 weken geleden kwam mijn notebook binnen. Opgestart, niks aan de hand.. Toen Norman virusscanner er op gezet, en msn. Meer hebben we er op dat moment niet op gezet. Toen ben ik een tijdje aan het surfen/msnen geweest, en toen kreeg ik dus de eerste error al.. hij functioneerde onder Vista dus verder helemaal goed, op die error na. Ik weet ook niet of ik het een error kan noemen, maar in ieder geval een blauw scherm met heel veel tekst.

Hoi,

Maar nu heb je er xp op gezet en dus vista eraf gehaald je had misschien beter eerst de error moeten vinden maar dat is achteraf praten.

Modag

Ps heb je al geprobeerd de optie die ik in mijn eerste antwoord gaf

Laatst bewerkt:
Eerst zat Vista er op. Mijn vader heeft toen gezocht naar de error, maar kon niks vinden. Ik had gehoord dat heel veel mensen problemen hebben met Vista, waardoor ik dacht dat het gewoon hier aan lag. Toen heb ik hem dus gevraagd of hij XP er op wou zetten.. Dit ging niet goed, want deze laptop functioneert niet goed met XP. Ik heb er toen weer Vista op laten zetten door mijn kennis, die ook werkt met computers..

Ik dacht dat het probleem nu opgelost was, maar hij doet het dus nog steeds. Ik heb dus inmiddels wel weer Vista.

Dus dan wordt het contact opnemen met electroshop

Modaag

Ja, inderdaad. Maar ik ben bang dat die denken dat het er aan ligt dat ik XP er op hebt gezet (volg je me nog?) Daarom zullen ze wel weigeren om te helpen. M'n eigen schuld natuurlijk..

het eerste wat in mijn gedachten opkomt is dat je te veel naar de verkeerde adviezen heb geluisterd.
Vista was in het begin een ramp....volgens velen.....zelf gebruik ik vista vanaf de eerste dag dat het verkocht werd in Nederland en werkt hier als een trein op mijn laptop.
De HP laptop is speciaal aangepast/ontworpen voor vista.
Dat jij dan terug gaat naar XP zal niet gemakkelijk geweest zijn omdat daar niet alle drivers voor bekend zijn.
Heb je toen je de laptop voor de eerste keer ingebruik nam een dvd gemaakt met daarop vista die op dat moment op jouw laptp stond.
Zo nee hoe kom je dan nu aan je viasta cd.....

Hoi,

Daar ben ik ook bang voor maar eerlijk duurt het langst er omheen draaien heeft geen nut ze zien het toch wel
Zo zie je maar eerst even gewoon met de geleverde os etc. draaien voordat je gaat veranderen.(maar daar was je zelf ook al achter)

Modag

Puppie, de cd heb ik van een kennis gekregen die dus met computers werkt. Hij zoekt dingen uit, lost dingen op etc.

Modag, ik zal er ook niet om heen draaien inderdaad. Nou ja, we zullen zien wat zij er van zeggen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan