Error met HP pavilion laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi,

Daar ben ik ook bang voor maar eerlijk duurt het langst er omheen draaien heeft geen nut ze zien het toch wel
Zo zie je maar eerst even gewoon met de geleverde os etc. draaien voordat je gaat veranderen.(maar daar was je zelf ook al achter)

Modag

Wil hier nog even op reageren. Ik heb de eerste week wel met de geleverde os gewerkt hoor.. Ik heb niet meteen XP er op laten zetten.

Hoi,

Ja oke had je er toen ook al problemen mee dan, zo ja dan had toen al contact op moeten nemen met electroshop. Maar dat is achteraf praten maar wel een les voor de volgende keer.

Modag

Klopt, had ik ook moeten doen. Maar ik had verwacht dat het dan wel opgelost zou worden, ik ben niet iemand die meteen een ander gaat vragen. En ja, achteraf had ik het ook gedaan maar daar is het nu te laat voor ..

als je na 1 week een blauw scherm krijgt ga je er niet een ander besturingsysteem opzetten.
Dan moeten de bellen gaan rinkelen in je hoofd.

Maar ik vraag mij nu af of alle drivers wel goed geinstalleerd zijn.
Nee ik raad je toch aan om contact te zoeken met de leverancier.....En anders met HP.
Garantie zit er op en als jij zegt dat je er verder niks vreemds mee hebt gedaan dan gaan ze je helpen hoor.
Maar vertel alsjeblieft niks over een kennis die alles weet....want die mannetjes ken ik ook...
van de wal in de sloot helpen ze je en als de nood aan de man is geven ze niet thuis......

als je na 1 week een blauw scherm krijgt ga je er niet een ander besturingsysteem opzetten.
Dan moeten de bellen gaan rinkelen in je hoofd.

Maar ik vraag mij nu af of alle drivers wel goed geinstalleerd zijn.
Nee ik raad je toch aan om contact te zoeken met de leverancier.....En anders met HP.
Garantie zit er op en als jij zegt dat je er verder niks vreemds mee hebt gedaan dan gaan ze je helpen hoor.
Maar vertel alsjeblieft niks over een kennis die alles weet....want die mannetjes ken ik ook...
van de wal in de sloot helpen ze je en als de nood aan de man is geven ze niet thuis......

Het begon niet na een week, het begon meteen de eerste dag al. Ik heb pas na een week er een ander besturingssysteem er op gezet, niet meteen toen het al begon. Hiervoor heeft m'n vader overal naar gekeken, alle updates en installaties waren klaar. M'n vader heeft al zo vaak iets met een computer gedaan, en dit is tot nu toe altijd goed gegaan. Er is nu ook niets mis, maar de error is er nog niet uit.

En mijn kennis heeft ons ook al vaak geholpen, en hier is nooit iets fout mee gegaan dus daar ben ik het niet mee eens maar dat maakt verder niet uit ;) Ik zal inderdaad contact opnemen met de leverancier of HP.

Edit: Ja, alle drivers doen het. Dit is nagekeken.

Hoi,

Ik hoop dat we horen/lezen hoe het afgelopen is.

Modag

Hallo,

Ik heb zelf redelijk veel ervaring met HP laptops. Die errors, of BSOD's, worden meestal veroorzaakt door de drivers. De naam van de betreffende driver wordt meestal ook genoemd in de foutmelding, vaak is dat *.sys. Als je vader grondig aan het werk is gegaan is je HP_RECOVERY partitie weg. Als die nog bestaat, kun je met één druk op de knop weer terug naar Vista....Heb je een HP_Recovery (D:) in "Deze computer" staan?

Met vriendelijke groeten,
theblindman.

Hallo,

Ik heb zelf redelijk veel ervaring met HP laptops. Die errors, of BSOD's, worden meestal veroorzaakt door de drivers. De naam van de betreffende driver wordt meestal ook genoemd in de foutmelding, vaak is dat *.sys. Als je vader grondig aan het werk is gegaan is je HP_RECOVERY partitie weg. Als die nog bestaat, kun je met één druk op de knop weer terug naar Vista....Heb je een HP_Recovery (D:) in "Deze computer" staan?

Met vriendelijke groeten,
theblindman.

Nee, ik had eerst inderdaad wel een HP_Recovery, maar deze is weg. Ik heb nu alleen nog de Local Disc (C:).

en als die kennis dan zo goed is waarom zet hij dan de automatische opstart niet even uit bij een foutmelding.
Dan kun je namelijk het blauwe scherm lezen en daar de foutmelding uithalen en oplossen.

en als die kennis dan zo goed is waarom zet hij dan de automatische opstart niet even uit bij een foutmelding.
Dan kun je namelijk het blauwe scherm lezen en daar de foutmelding uithalen en oplossen.

Omdat hij alleen geholpen heeft Vista er weer op te zetten, verder niet.

dan vraag je even of hij dat nog wil doen.
dan heb je namelijk een foutmelding en kunnen we je misschien wel verder helpen.

dan vraag je even of hij dat nog wil doen.
dan heb je namelijk een foutmelding en kunnen we je misschien wel verder helpen.

Als ie tijd heeft zal ik het inderdaad nog even vragen, en dan post ik hier de foutmelding nog even.

Hoi,

Dat kan je zelf ook hoor kijk maar even op mijn eerste antwoord.

Modag

Zo, de error deed zich weer 3 keer voor. Heb het snel over kunnen typen op de andere laptop, en dit is de melding die ik dus steeds weer krijg:

A problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage to your computer.

If this is the first time you’ve seen this stop error screen, restart your computer. If this screen appears again, follow these steps:

Check to be sure you have adequate disk space. If a driver is identified in the stop message, disable the driver of check with the manufacturer for driver updates. Try changing video adapters.

Check with your hardware vendor for any BIOS updates. Disable BIOS memory options such as caching or shadowing. If you need to use safe mode to remove or disable components, restart your computer, press F8 to select Advanced startup options, and then select safe mode.

Technical information:

** Stop: 0x0000001E (0xFFFFFFFFC0000005, 0xFFFFF80001CA16C2, 0x0000000000000000)

Collecting data for crash dump …
Initializing disk for crash dump …
Beginning dump of physical memory.
Dumping physical memory to disk: 100
Physical memory dump complete.
Contact your system admin or technical support group for further assistance.

Hoi !

Oorzaak is dan:

Onvoldoende schijfruimte (bij jou niet van toepassing),
Bios-corupt-te oud etc. (lijkt me bij een nieuwe HP ook niet van toepassing),
Verkeerde/niet geinstalleerde drivers.

Dat laatste zal bij jou het geval zijn.

Ga es naar de HP-site (http://welcome.hp.com/country/nl/nl/support.html) trommel je productnaam in en kijk bij de Vista-drivers.

Begin es met de chipset- en daarna de videochip-drivers te downloaden en te installeren.
Mogelijk heeft je vader/vriend/kennis vergeten de HP-drivers in de engelstalige Vista te installeren !!

Greetz,

Harry.

Hoi !

Oorzaak is dan:

Onvoldoende schijfruimte (bij jou niet van toepassing),
Bios-corupt-te oud etc. (lijkt me bij een nieuwe HP ook niet van toepassing),
Verkeerde/niet geinstalleerde drivers.

Dat laatste zal bij jou het geval zijn.

Ga es naar de HP-site (http://welcome.hp.com/country/nl/nl/support.html) trommel je productnaam in en kijk bij de Vista-drivers.

Begin es met de chipset- en daarna de videochip-drivers te downloaden en te installeren.
Mogelijk heeft je vader/vriend/kennis vergeten de HP-drivers in de engelstalige Vista te installeren !!

Greetz,

Harry.

Dit lijkt mij sterk. Aangezien mijn vader al op die site heeft gekeken, al die drivers heeft geupdate etc. Ook lijkt het me sterk dat het dan meteen al zo was toen ik de laptop kreeg, je zou zeggen dat de drivers toen gewoon goed geinstalleerd zijn.

Hoi !

Tja, dan blijft er slechts 1 van de andere mogelijkheden over, en dus: garantie claimen !

Had je uiteraard al lang moeten doen, maar daar heb je nu niets aan.

Dus: niet verder prutsen en als de wiedeweergave naar de verkoper !

Greetz,

Harry.

Nou, mijn vader heeft met HP gebeld en het is een storing die vaker voorkomt. Morgen halen ze hem op en dan duurt het maximaal 10 dagen voor ie weer klaar is. Meestal is het al wel sneller weer klaar. Ze installeren ook alles even opnieuw, en er komt een recovery CD bij.

Dus helemaal blij. :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan