• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Error #name? in vlookupfuntie

Status
Niet open voor verdere reacties.

tomcaelenberghe

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2009
Ik heb een excellijst met data waarin ik in aparte kolom met volgende formule =A1&A2 een uniek getal heb.

In een ander tabblad wil ik de overeenkomende waarde in een bepaalde kolom krijgen via een vlookupfunctie, waarbij ik zoek op het uniek getal uit bovenstaande formule.

Ik heb echter een error #name? als resultaat.

In bijlage een voorbeeld om dit te illustreren.

Hoe kan ik dit vermijden/oplossen?

Bijlagen

Hallo,

Verander de formule in :

Code:
=VLOOKUP(C2;'Lijst data'!C:D;2;0)

Joske

jouw formule =VLOOKUP(C2;'Lijst data'!A:D;4;FALSE)

formule joske2000 =VLOOKUP(C2;'Lijst data'!C:D;2;0)

toelichting
vertikaal zoeken zoekt de waarde van c3 in de eerste kolom van een lijst.

jij laat c2 opzoeken in kolom A, daar staat geen 1009 vermeld en daarom komt de foutmelding #N/A (niet aanwezig).

de kolom waarin gezocht moet worden is C.

daarom laat Joske opzoeken in kolom C en D, en de 2 geeft aan dat de waarde in de 2e kolom (in dit geval D) weergegeven moet worden.

De 0 geeft aan dat de waarde precies gevonden moet worden;
bij 1 wordt de eerstlagere waarde weergegeven.

Met vriendelijke groeten,

Oeldere

De opmerkingen/formule van Joske2000 en oeldere zijn zeker pertinente correcties, maar deze specifieke error (#NAME) lijkt mij veroorzaakt door het feit dat je ook het woord VLOOKUP in je formule verkeerd gespeld hebt, als ik je bijlage open in mijn engelstalige Excel 2003 begint de fomule namelijk met: ='Vlooku¨p'(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan