error provider

Status
Niet open voor verdere reacties.

freshblood83

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2012
Berichten
5
ik heb een programma dat naast de textbox voornaam en naast de textbox naam een error provider zet. Nu is mijn probleem deze twee velden worden getest op hun waarde en wanneer er een getal in de naam of voornaam voorkomt komt er zo een error provider op. Nu is het probleem dat wanneer er een probleem gebeurt op de twee textboxen tegelijk ik maar een error provider kan laten zien. Hier is mijn code (de controles gebeuren in de klasse werknemer dus die worden gedaan en daar wordt ook de throw new customexception gedaan met de message). Dus ik zou twee error providers moeten kunnen hebben naast de textbox naam en voornaam wanneer hier fouten in gebeuren of een van de twee.

Code:
bool ok = true;
errorProvider1.Dispose();
            


            try
            {
                if (rdb_commisiewerker.Checked == true)
                {
                    huidigeWerknemer = new CommisieWerker(txt_voornaam.Text, txt_naam.Text, decimal.Parse(txt_loon.Text), decimal.Parse(txt_commisie.Text), int.Parse(txt_aantal.Text));
                }

                if (rdb_Stukwerker.Checked == true)
                {
                    huidigeWerknemer = new StukWerker(txt_voornaam.Text, txt_naam.Text, decimal.Parse(txt_loon.Text), int.Parse(txt_aantal.Text));
                }

                if (rdb_uurwerker.Checked == true)
                {
                    huidigeWerknemer = new UurWerker(txt_voornaam.Text,txt_naam.Text, decimal.Parse(txt_loon.Text), int.Parse(txt_aantal.Text));
                }

                if (rdb_werknemer.Checked == true)
                {
                    huidigeWerknemer = new Werknemer(txt_voornaam.Text, txt_naam.Text, decimal.Parse(txt_loon.Text));
                }

                ToevoegenWerknemer();
            }
            catch (CustomException ex)
            {
                //MessageBox.Show(ex.Message);
                errorProvider1.SetError(txt_naam, ex.Message);
                ok = false;
                
                
            }
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan