error R4i kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

chowdella

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2009
Hallo,

Ik ben mijn buurmeisjes aan het helpen met een probleem met hun R4i kaart in hun Nintendo DSi.
Het probleem is als volgt:
Ze hebben een update op de kaart gezet en sindsdien geeft hij steeds de melding van Error. Verder staat er niets bij, behalve dat je de nintendo moet afsluiten.

Als ik een beetje mag begrijpen, hebben ze waarschijnlijk een upgrade van firmware erop gezet?

Ik heb al op internet lopen zoeken en ook op helpmij.nl.
Ik heb al het en en ander geprobeerd door dus versies firmware erop te zetten, maar tot nu nog steeds niet gelukt. Ik heb ook begrepen dat welke versie kaart je hebt, belangrijk is voor welke versie firmware je erop moet zetten.
Probleem is dat ze de doos waarin de kaart zat hebben weggegooid.
Enige informatie dat ik van de kaart heb is:
R4i Upgrade Revolution for DS (NDSi/NDSL/NDS) www.r4i-sdhc.com
Bij de informatie die het kaart geeft als ik het formatteer, staat dat het beschikbaar geheugen van ongeveer 4 GB heeft.

Ben ook al op de site geweest wat op het kaartje staat, heb ook al firmware geinstalleerd enz. maar tot nu nog steeds niet gelukt.

Mijn werkwijze tot nu is:
kaart formatteren
nieuwe fimware erop
kaart in nintendo en aanzetten en kijken of hij het doet. Maar nee, steeds niet.

Kan iemand mij misschien op weg helpen wat ik nu moet doen? Doe ik iets verkeerd, mis ik een stap, heb ik gewoon tot nu geen goede firmware gebruikt?

Alvast bedankt.

Had je nog een Back-up van de oude firmware/weet je nog welke versie dat was?

Nee tegen de tijd dat ik door de meiden gevraagd wordt of ik ze ermee kan helpen stond de neiuwe er al op en hebben zij inderdad geen back-up gemaakt.

Het klinkt heel hopeloos, aangezien ik al het een en ander geprobeerd heb. Misschien heb ik steeds de verkeerde firmware gebruikt en heb ik iets over het hoofd gezien bij de procedure.
Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen.

Als je ziet welke firmware er nu op staat, is de oude vast wel te downloaden via internet.

Nou, een onderdeel van het probleem is dat de dames helemaal niets weten, dus ook niet welke versie enz.
Ondertussen ben ik al aan het proberen geweest met andere firmware, maar ik krijg het steeds niet werkend.
Ik krijg steeds de melding van Error, afsluiten en verwijst me naar de manual van de DS.
Ik heb daar nog niet op gekeken omdat de dames deze nog niet hebben gevonden.

Ik hoop eigenlijk dat iemand mij misschien kan helpen door misschien aan te geven welke versie van de firmware ik moet hebben.

Wat staat er nog meer op het kaartje?

Er zijn namelijk 2 versies van deze kaarten in omloop. 1 met V1.4 en 1 zonder V1.4

Je dient wel de juiste software binnen te halen.

Zeker te weten dat je de software voor die versie gedownload hebt?

maak eens een paar foto's van het kaartje.

verder van welke site haal je de software?
kijk een op de site van de fabrikant of een grote webshop.

Nou, onderdeel van het probleem is dan ook de vele types firmware. Als ik de website van dhet kaartje volg, dan zal ik zeggen dat ik de goede te pakken heb, maar ik heb beide versies geprobeerd (dus de 1.09 en 1.2 versie). In beide gevallen doet hij het daarna niet.
Ook al geprobeerd om een spel erbij te zetten, misschien dat ie dan wel doet, maar nee.

Ik zal proberen een der dezer dagen een foto maken van het kaartje. probeer ook nog even de manual van de dsi eens te bekijken, kijk wat die zegt over deze melding. In het ergste geval zal ik de meiden adviseren een nieuw kaartje te kopen.

Overigens :
kijk een op de site van de fabrikant of een grote webshop./QUOTE]
Bedoel je de fabrikant van de dsi of van de kaart? En wat is een grote webshop. Ik ken die sites niet, omdat ik nooit zo'n kaart heb gekocht.

Groetjes,
Della

Ah, dank. Ik ga er eens op kijken. Komende dagen ga ik maar weer eens met dit probleempje stoeien.

kan je he al weer veranderen

kan je he al weer veranderen ik heb ook de error echt *****n ik heb al met firmware geprutst maar het lukt niet hebben jullie al een oplossing alvast bedankt:(:(:(:(

Nee, helaas. Heb nog geen oplossing. Zit er niet anders op dan een nieuw kaartje te kopen denk ik.

jammer

ik hoop het echt ik ga probiren op mijn r4 kaart een software te zetten dan van de vorige firware van de dsi dat zich van zelf opent alleeen weet ik niet zeker als het me lukt:thumb::thumb:

Laatst bewerkt:
een r4 kaart werkt niet op de dsi!

voor de dsi's heb je een aparte kaart nodig. deze kaarten zijn welweer compitable met de ds lite.

weet ik

weet ik ik bedoel r4i kaartje maar heeft nog steeds niemand een oplossing

Hallo,

Ik ben mijn buurmeisjes aan het helpen met een probleem met hun R4i kaart in hun Nintendo DSi.
Het probleem is als volgt:
Ze hebben een update op de kaart gezet en sindsdien geeft hij steeds de melding van Error. Verder staat er niets bij, behalve dat je de nintendo moet afsluiten.

Als ik een beetje mag begrijpen, hebben ze waarschijnlijk een upgrade van firmware erop gezet?

Ik heb al op internet lopen zoeken en ook op helpmij.nl.
Ik heb al het en en ander geprobeerd door dus versies firmware erop te zetten, maar tot nu nog steeds niet gelukt. Ik heb ook begrepen dat welke versie kaart je hebt, belangrijk is voor welke versie firmware je erop moet zetten.
Probleem is dat ze de doos waarin de kaart zat hebben weggegooid.
Enige informatie dat ik van de kaart heb is:
R4i Upgrade Revolution for DS (NDSi/NDSL/NDS) www.r4i-sdhc.com
Bij de informatie die het kaart geeft als ik het formatteer, staat dat het beschikbaar geheugen van ongeveer 4 GB heeft.

Ben ook al op de site geweest wat op het kaartje staat, heb ook al firmware geinstalleerd enz. maar tot nu nog steeds niet gelukt.

Mijn werkwijze tot nu is:
kaart formatteren
nieuwe fimware erop
kaart in nintendo en aanzetten en kijken of hij het doet. Maar nee, steeds niet.

Kan iemand mij misschien op weg helpen wat ik nu moet doen? Doe ik iets verkeerd, mis ik een stap, heb ik gewoon tot nu geen goede firmware gebruikt?

Alvast bedankt.

De juiste software voor jou kaart is volgens mij v1.09d op deze site: http://www.r4i-sdhc.com/downloade.asp. Werkt alleen met oudere DSI-en. Niet met de nieuwste V1.4 en V1.4.1

Met Vriendelijke Groet,

Bas Maarleveld
www.ts-gaming.nl

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan