Error reading fixed disk

Status
Niet open voor verdere reacties.

doesr

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2001
Na inbouwen van WD1600, BIOS herkent de schijf, fdisk om partities te maken --> ondersteuning grote schijven -->ik kies voor ja, dan verschijnt : error reading fixed disk.

Bedankt voor de melding.;)
En je denkt dat er nu een oplossing komt, dat denk ik niet.
Je zou eens kunnen vertellen of dit de enigste schijf is die in het systeem hangt.
Als dat zo is vertel dan eens wat je erop wilt zetten.
Als dit niet zo is vertel dan eens met welke windows versie jij werkt.
Vertel dan eens hoe de schijf aangesloten is of met andere woorden:

http://www.helpmij.nl/leden/tiborv/vraag.htm

Je kunt beter vragen wat ik nog niet heb gedaan.
Ik heb de nieuwe HD als single op primairy IDE met jumpers op master en cable select aangesloten.
Dan op primairy IDE: als master de HD en slave de CD-rom met de jumpers op resp. master en slave. Dan hetzelfde maar met de jumpers op Cable select.
Dan de HD op prim. IDE als single en op sec. IDE de CD-rom allebei met jumper op master én allebei met CS.

Steeds gebeurt het volgende:
Na aanzetten pc duurt het minuten voordat de IDE-devices verschijnen (overigens niet met alle jumpersettings maar ja, ik probeer alle mogelijkheden maar). Zoals deze herkent worden klopt wel. De HD is daarna dus mbv fdisk niet te benaderen. Wat opvalt is dat de HD in sommige gevallen tikkend geluid maakt en hard zoemt.
Na terugplaatsen van de oorspronkelijke HD en CD-rom werkt het systeem probleem zonder problemen.

Ik ben bang dat de HD defect is. (via euromaxi besteld en gisteren binnen gekregen en dus hagelnieuw)
Ik ga morgen contact met de winkel opnemen voor "Hoe nu verder".

Een tikkende harddisk.......zo snel mogelijk retour doen.
dit is een lichtgrijs randje om je harddisk.;)

Ik heb vandaag bij Euromaxi de HD aangeboden. Ik kreeg zonder dat men daar een probleem oid van maakte een vervangende exemplaar en deze werd door de pc direct geaccepteerd en wordt nu geruisloos geformatteerd.

Het leven heeft weer zin!
Bedankt voor 't meedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan