Error: "The feature you are trying to use is on a network resource"

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kaizah

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2008
Beste lezer,

Ik krijg de foutmelding in de titel wanneer ik verschillende programma's wil installeren.
Als ik deze melding google krijg ik haast alleen maar oplossingen voor office waarbij gezegd wordt dat office eerst geüninstalleerd moet worden en daarna opnieuw geinstalleerd.
Welnu, mijn probleem is met office maar met bijvoorbeeld de C++ redistributable, silverlight update en JRE...
Ik heb allen al geprobeerd te verwijderen en opnieuw te installeren maar bij verwijderen krijg ik de zelfde error.
Tevens staat niks op een network resource, ik download de installatie en run hem.
Ook heb ik dit al geprobeerd, zonder succes http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20100426032551AAmyBqo
Wie kan mij helpen?

Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk staan er zaken helemaal fout in de Microsoft Installer Database.
Dat kun je verhelpen met de Windows Installer Cleanup.

Een ietwat paardemiddel is systeemherstel. Het kan natuurlijk wezen dat er ergens een fout is gekomen in het register in je windows sector. Dit kan verholpen worden door windows terug te zetten naar een eerdere datum.

Als ik de windows installer cleanup link volg die gepost is kom ik uiteindelijk uit op de volgende pagina van Microsoft http://support.microsoft.com/kb/290301/nl
Hier kan ik een Office 2003/2007/2010 cleaner downloaden (maar zoals gezegd heb ik geen problemen met Office), maar goed ik heb alle drie de versies maar gedownload en gerunt. Ze lijken een hoop te doen maar na uitvoering krijg ik nog steeds de zelfde foutmeldingen.
Het lijkt alsof het enige wat het programma wil doen is om mijn office te verwijderen (wat ik zelf niet echt prettig vind, die werkt immers prima), maar ik krijg heel vaak deze melding (of iets wat er op lijkt) te zien:
Code:
Calling msiexec.exe to remove {90110409-6000-11D3-8CFE-0150048383C9}
- msiexec returned: INSTALL_SOURCE_ABSENT (1612)
Mijn Office is nu wel kapot, als ik word o.i.d. start krijg ik de melding dat het geinstalleerd is door een andere gebruiker...

Een systeemherstel zal ook niet gaan, dat heeft nog nooit gewerkt op mijn systeem en mijn herstelpunten zijn sowieso tig jaar oud :)

Laatst bewerkt:
De Installer Cleanup doet veel meer dan alleen de Office producten, die staan op die pagina alleen als voorbeeld.
Daarmee kun je dus ook de entries voor de C++ Redistributables en andere runtime libraries verwijderen.
Office zal hij ongemoeid laten als je niet aangeeft dat hij er iets mee moet doen.

Laatst bewerkt:
Nou het enige wat ik zie is een command line scherm met een aantal meldingen die wat pruttelt....
Mijn Office programma's werken nu echter niet meer en de overige programma's kan ik nog steeds niet installeren of verwijderen, zelfde foutmelding...
En nog erger, als ik office opnieuw wil installeren crasht deze en krijg ik zo'n venster waarin het foutenrapport kan opsturen...

Laatst bewerkt:
Geen idee wat er dan precies is gebeurd. Ik heb die installer cleanup vaker gebruikt voor programma's die installatie problemen vertoonden.
Het is nooit van enige invloed geweest op mijn Office installatie's terwijl ik i.v.m. Add-In ontwikkeling Office 2003, 2007 en 2010 naast elkaar op dezelfde machine heb draaien.

Ik heb Office nu wel weer werkend, heb m opnieuw geinstalleerd over mn vorige ietwat kapotte versie heen.
Mijn originele probleem is echter nog niet verholpen.

Ik heb het opgelost!
Ik heb uiteindelijk het volgende programma gebruikt om de betreffende programma's te verwijderen, vervolgens kon ik ze weer installeren zonder foutmeldingen :)
Revo Uninstaller Pro

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan