Error: Unresolved external '_initgraph' referenced from ...

Status
Niet open voor verdere reacties.
#if defined(__cplusplus)

#if defined(__cplusplus)
inline int _RTLENTRY random(int __num)
{ return __num ? (int)(_lrand()%(__num)) : 0; }

#if defined(__cplusplus)

regels 335 tm 338:

#if defined(__cplusplus)
inline int _RTLENTRY random(int __num)
{ return __num ? (int)(_lrand()%(__num)) : 0; }

hij wordt niet in winbgi.cpp geinclude en niet in naamvanmijnbestand.cpp...

Ik kan er eigenlijk niks aan zien probeer eens programma zoals deze 3 te compileren en kijk of hij dan ook een error geeft.

1)
#include <stdlib.h>
int
main(void)
{
return 0;
}

2)
int
main(void)
{
return 0;
}

3)
#include <iostream>
int
main(void)
{
return 0;
}

...

Alleen de 2e doet het bij de 3e en de 1e geeft ie dezelfde errors als bij naamvanmijnbestand.cpp maar eerst deed zo'n soort bestand het wel met <iostream>
Opeens wil geen enkel bestand meer met iostream... :S:S

Ik denk dat je even de headers opnieuw moet installeren.
of als zelf de fout in stdlib.h vinden en corrigeren.
Volgens de error van de compiler mist er een >
(een groter-dan-teken dus).

Voor de test van bgi heb je iostream toch niet nodig.
Gebruik i.p.v. cin.get() getch().
Let op de getch() functie leest de chars van het grafische venster (althans toen ik het testte).

maar...

ik kwam er net achter dat ik gewoon helemaal niks meer kan doen met #include of hij zegt al dat er errors in zitten in stdlib.h :S:S ik zal wel ff opnieuw downloaden en installeren:cool:

joun stdlib

Ik heb nu een andere stdlib.h drin gezet en nu geeft winbgi.cpp alleen warnings maar naamvanmijnbestand.cpp 2 errors:
Error E2293 C:\Borland\bcc55\Include\stdlib.h 512: ) expected
Error E2268 C:\Borland\bcc55\Include\stdlib.h 531: Call to undefined function 'time' in function randomize()
*** 2 Errors in Compile ***
:D

Laatst bewerkt:
Heb je al opnieuw gedownload en geinstalleerd?
Als het dan nog niet werkt zou je nog op het net naar een goede stdlib.h kunnen zoeken.
Misschien deze?:
http://dm.unife.it/Linguaggi1/download/BORLAND/Stdlib.h
EDIT:
Ga je nog verder met borland, ik zie dat je in een andere thread met een andere ide/compiler bezig bent.

Laatst bewerkt:
Heb je al opnieuw gedownload en geinstalleerd?
Als het dan nog niet werkt zou je nog op het net naar een goede stdlib.h kunnen zoeken.
Misschien deze?:
http://dm.unife.it/Linguaggi1/download/BORLAND/Stdlib.h
EDIT:
Ga je nog verder met borland, ik zie dat je in een andere thread met een andere ide/compiler bezig bent.[/QUOTE]

ja als ik bij dev-C++ een graphic maak dan kan ik geen achtergrond kleur instellen of zo... soms klopt er niks van de achtergrond is gewoon altijd zwart... :(
en ik krijg met borland nog maar 2 errors (zie andere post) alleen ik weet niet waar ik die ) moet neerzetten en hoe ik die andere error moet oplossen :S weet jij het miss?

Laatst bewerkt:
Probeer de stdlib.h uit mijn vorige post (voor zover je dat nog niet gedaan hebt).
(link vorige post:
http://dm.unife.it/Linguaggi1/download/BORLAND/Stdlib.h)

Als dat niet werkt voeg dan de stdlib.h waar je die ) moet plaatsen toe aan je laatste post als bijlage. Dan kijk ik er even naar (voor zover dat nut heeft:)). Mocht het nodig zijn om hem te zippen (zodat hij klein genoeg is om te posten) gebruik dan het .zip of .gz formaat aangezien ik geen andere formaat kan lezen (zoals .rar).

Laatst bewerkt:
Nieuwe

ik maak wel ff een nieuwe post
als het goed is staat er een bijlage van stdlib.doc ik kon geen stdlib.H uploaden dus... maar tis precies hetzelfde de 2 errors zijn:
Error E2293 C:\Borland\bcc55\include\stdlib.h: 512: ) expected
Error E2268 C:\Borland\bcc55\include\stdlib.h: 531: Call to undefined function 'time' un function randomize()

alvast bedankt;)

Bijlagen

:(

Ik heb helaas geen oplossing voor die errors kunnen vinden. Misschien iemand anders....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan