Error windows media player 11 bij film afspelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Luuk12345

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2008
Berichten
323
Hallo allemaal,

Sins kort krijg ik steeds een error als ik een film wil afspelen, in het verleden was dit niet zo.

De error is: Het bestand dat u probeert af te spelen, heeft een extensie (.avi) die niet overeenkomt met de bestandsindeling. Afspelen van het bestand kan resulteren in onverwacht gedrag.

Wilt u deze inhoud door Media Player afspelen?


Weet iemand hoe ik de films weer normaal kan afspelen? :eek:


Luuk
 
In de meeste gevallen is een update van je codec de oplossing.
Wil je dit zeker weten, mangel die avi dan eens door gspot.
 
Gebruik uit dat K-Lite codec pack de tool Gspot om te achterhalen wat voor bestand het eigenlijk is. Zou dus bijv. een WMV bestand kunnen zijn, die echter een extensie heeft van AVI.

Zodra je achterhaald hebt wat eigenlijk de extensie zou moeten zijn, dan het bestand hernoemen (even niet vergeten om "extensies voor bekende bestandstypen verbergen" tijdelijk uit te zetten) met de juiste extensie.

Succes,

Tijs.
 
Ik heb het K-Lite codec pack gedownload en geinstaleert, maar nu geeft elke speler een error. Volgens Gspot is het een: File Type: ASF (.WMA/.WMV).

Wat moet ik doen?

Gewoon windows media player opnieuw installeren?

Edit: ik heb al heel vaak vlc media player gehad, maar na een tijdje als ik hem wil opstarten om een film ofzo af te spelen hoor ik wel geluid, maar zie ik het programma niet verschijnen! Opnieuw installeren heeft geen zin :(
 
Laatst bewerkt:
Misschien beter om K-lite dan weer te deïnstalleren (gegeven de problemen die je daarna had) en daarna herstarten.

Gegeven de melding van Gspot lijkt het mij een audio bestand te zijn, want zover ik weet is ASF een audio-bestand (kijk hier). Dat zou betekenen dat je de extensie van .AVI moet omzetten naar .WMA. Mocht GSpot het verkeerd hebben gehad, dan kun je natuurlijk ook nog kijken wat er gebeurt als je de extensie verandert naar .WMV (maar dan zou het wél video moeten zijn).

EDIT: Misschien is de extensie .ASF ook een mogelijkheid.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Zodra ik hem omzet naar wma dan krijg ik dezelfde error als ik eerder had bescrheven met .avi.
Als ik hem omzet naar wmv dan krijg ik 5 seconden beeld en dan staat er: use Windows Media player.
Asf doet het ook niet
 
Laatst bewerkt:
Tsja, dan geef ik het op. Misschien is het bestand corrupt.
En heb je het .WMV bestand ook met Windows Media Player geopend, als test?

Tijs.
 
Ik heb alles geprobeert op windows media player, ik zal is kijken of een andere film of iets anders het wel doet. Alvast bedankt allemaal :)

Ik denk dat het bestand inderdaad corrupt is, andere films doen het wel die ik al had.
Wel vreemd dat die laatste 2 films die ik gedownload had het niet doen:p
 
Laatst bewerkt:
Ok, het bestand is dus blijkbaar corrupt overgekomen (of corrupt geupload door de originele poster).

Graag de vraag nog even op opgelost zetten. Dat doe je door te klikken op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", een stukje lager rechts op deze webpagina.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan