error

Status
Niet open voor verdere reacties.

ericosman

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2008
hallo,

ik heb een youtube clone geinstaleerd ( LEGAAL )

aleen ik krijg nu een fout :s

Code:
PConnect($DBHOST, $DBUSER, $DBPASSWORD, $DBNAME); $sql = "SELECT * from sconfig"; $rsc = $conn->Execute($sql); if($rsc){while(!$rsc->EOF) {

$field = $rsc->fields['soption']; $config[$field] = $rsc->fields['svalue']; STemplate::assign($field, $config[$field]); @$rsc->MoveNext(); }} STemplate::assign

('bgcolor','#E8E8E8'); STemplate::assign('BASE_URL', $config['BASE_URL']); STemplate::assign('BASE_DIR', $config['BASE_DIR']); STemplate::assign

('IMG_URL', $config['IMG_URL']); STemplate::assign('baseurl', $config['BASE_URL']); STemplate::assign('basedir', $config['BASE_DIR']); STemplate::assign

('imgurl', $config['IMG_URL']); STemplate::assign('vdourl', $config['VDO_URL']); STemplate::assign('adourl', $config['ADO_URL']); STemplate::assign('flvdourl', 

$config['FLVDO_URL']); STemplate::assign('tmburl', $config['TMB_URL']); STemplate::setCompileDir($config['basedir']."/templates_c"); STemplate::setTplDir

($config['basedir']."/templates"); ?> 

Notice: Undefined variable: conn in C:\wamp\www\youtube\index.php on line 9

Fatal error: Call to a member function Execute() on a non-object in C:\wamp\www\youtube\index.php on line 9

deze fout krijg ik bij nog meer digen :s

Laatst bewerkt:
Voor overzicht raad ik toch wel aan om niet alles op 1 regel te drukken.

Verder is de Notice je belangrijkste foutmelding.
Die zegt namelijk dat er naar een variabele wordt gerefereerd welke niet bestaat.

Dat is de variabele $conn.

Die moet iets van een object bevatten aangezien er later naar de functie execute() wordt gerefereerd welke in dat object moet staan.

Je zult met de variabele $conn een klasse oproepen.

De meest logische zal een databaseklasse zijn.
Wellicht dat er tussen de bestanden zo'n klasse zit.

Waar heb je het script vandaan?
Staat daar geen werkend voorbeeld?
Zit er geen uitleg bij?

Waarschijnlijk zijn die scriptjes gewoon slecht gecode, als ik zie waar je ze vandaan haalt :/

Maareh, kun je de code eens netjes uitschrijven ipv alles op 1 regel te doen? Dan kunnen we ook nog zien wat er gebeurd.

Waarschijnlijk zijn die scriptjes gewoon slecht gecode, als ik zie waar je ze vandaan haalt :/

Maareh, kun je de code eens netjes uitschrijven ipv alles op 1 regel te doen? Dan kunnen we ook nog zien wat er gebeurd.

Mijn post lezen ;) Zolang de code niet leesbaar is kun je er sowieso niks mee.

Heb je niet gedaan want hij vroeg immers of je de code wilde plaatsen maar dan niet alles op 1 regel.

Maar goed, probeer dit eens. Wellicht helpt dat je.

vervang
PHP:
PConnect($DBHOST, $DBUSER, $DBPASSWORD, $DBNAME);
door
PHP:
$conn = PConnect($DBHOST, $DBUSER, $DBPASSWORD, $DBNAME);

Ik geef je een kleine kans want er zal toch ergens een
PHP:
$conn = new Huppeldepup;
moeten staan.

oke nu dat is gelukt krijg ik bij de install deze error :shocked:

Code:
Notice: Use of undefined constant step - assumed 'step' in C:\wamp\www\you\install\index.php on line 13

Notice: Undefined index: step in C:\wamp\www\you\install\index.php on line 13

dit zijn de regels 12 tot 15

Code:
<?php
        if($_REQUEST[step]==""){

?>

Weet je wat 'assumed' betekent?

Dan heb je je antwoord al. Hij zegt wat er nu staat, wat hij verwacht en waar dat zou moeten...veel makkelijker krijg je het niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan