Error

Status
Niet open voor verdere reacties.

strawberry

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2009
Ik krijg bij mijn server steeds de volgende error:
2qi5z.jpg

Ik weet echt niet hoe ik dit probleem kan verhelpen. Want op de computers die in het zelfde netwerk zitten kan ik niet inloggen op de server,om gedeelde documenten te zien.
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Lees je eigen bericht nog eens door: Je zult toch echt eerst de foutmelding moeten aangeven vóórdat je hulp kunt krijgen.
Vermeld ook welk besturingssysteem er draait op de pc waar je nu die foutmelding krijgt.

Vermeld bovendien of je wél of niet Active Directory hebt geïnstalleerd, en of de server waar je nu blijkbaar geen toegang toe krijgt ook in die Active Directory is opgenomen. Indien ja, vermeld dan ook in welke rol: Die van Domeincontroller of als lidserver.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Dit lijkt mij meer op een share probleem...
Of de server nu een DC of Member Server is, heeft volgens mij niets te maken met zijn probleem...

start -> cmd -> net share :thumb:

Vanmiddag zag ik die foutmelding niet, nu wel.

@WickedWeasel: Net Share is correct, maar dat commando moet wel worden uitgevoerd op de server, niet op het werkstation waar nu die foutmelding komt.

@topic-starter: Zo te zien heb je Mijn Documenten omgeleid naar een submap onder de gedeelde map Users die gedeeld wordt op SERVER.
Checken of er wel een gedeelde map Users bestaat op de server via het uitvoeren op de server van dat Net Share commando waar WickedWeasel het over had.
Kijk ook na of je server ook echt SERVER heet en niet eigenlijk iets anders. Dit kun je checken met (op de server): Start -> Uitvoeren -> cmd /k hostname
Verder zou je hier eens kunnen laten zien hoe je die omleiding van Mijn Documenten hebt gedaan (schermafdruk ervan laten zien, zie mijn 'handtekening' hoe je een schermafdruk kunt maken en posten op het forum).

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan