Errorcode STOP 0x00000007F bij aansluiting 2e (TV)monitor

Status
Niet open voor verdere reacties.

mverk

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2006
Als ik via mijn laptop (Compaq Presario met Win XP Sp3) mijn (nieuwe platte) tv via Vga aansluiting als extra beeldscherm wil gebruiken krijg ik NA het zien van het Windows logo op mijn laptop en tv een blauw scherm op de laptop met de de volgende foutmelding: Stop: 0x0000007F, 0x0000000, 0x0000000, 0x0000000).
Er blijft dan niets anders over dan opnieuw te starten met steeds dezelfde fout.
Als ik de laptop opstart in de Veilige modus is er geen probleem (Maar in de veilige modus kan ik niet de tv als 2e scherm aangeven dus daar heb ik niet veel aan!).
Als ik als Gebruiker de laptop opstart (zonder aangesloten tv) kan ik wel 2 beeldschermen benoemen met ieder hun eigen instellingen vwb de resolutie.
Als ik de laptop via Vga aansluit op een 2e monitor is er geen enkel probleem!!! Dat houd volgens mij dan ook in dat er eigenlijk geen probleem is met de videokaart en de instellingen op de laptop.
Als ik een andere laptop gebruik (ook met Win XP ServPack 3) en die via Vga aansluit op dezelfde tv is er ook geen probleem!!
Googlen met de foutencode geeft mij geen enkel aanknopingspunt voor een mogelijke oplossing.
Wie kan me helpen?

Om te beginnen je videodrivers updaten.

Klinkt als een driver probleem. Het verschil tussen een TV en monitor kan zijn dat een TV normaal slechts een beperkt aantal resoluties ondersteund. Ook wordt de TV mogelijk verkeerd herkend, maar dat levert normaalgesproken geen BSOD op.

Om het een en ander uit te sluiten moet je ff de specs van je beide laptops doorgeven.
De ene laptop heeft mss meer geheugen of een ander videochip aan boord dan de andere.
De laptop die het niet wil doen kan wss de resolutie v.d. TV niet aan?
Is er een mogelijkheid om de resolutie van de TV te veranderen? Bij sommige smart tv's kan dat.

Laatst bewerkt:
Hmm volgens mij kan je GPU van je laptop het niet aan. STOP code 0x00000007F is meestal als je Grafisch geheugen vol zit en er niet direct beslag op het RAM kan worden gedaan.
Geef de specs de laptop waar het niet / en wel lukt.

Gr,
Maxim

Enkele opmerkingen over de ontvangen antwoorden:
- De videodriver bleek toch up-to-date te zijn!
- Dat de laptop het niet "aan"zou kunnen: hoe kan het dan dat ie in de veilige modus geen problemen heeft!
- De aansluiting van de laptop op een 24"beeldscherm geeft ook geen problemen!

Wie heeft nu echt de oplossing?

24" beeldscherm of TV? er is namelijk een wezenlijk verschil. De computer doet een enumeration door de ondersteunde nodes. Een monitor rapporteerd vele modi. Een TV slechts 1 of 0. Het kan dat de laptop daar niet goed mee om kan gaan, maar dat is erg moeilijk uit te sluiten.

in veilige modus gebruik je VGA.dll als ondersteuningsprogramma. Dit verlaagt de algemene prestaties naar 16bit kleurmodus
waardoor het dan mogelijk is. Probeer in gewone modus je kleurmodus op 16bit kleuren te zetten en probeer dan is.
Maar ik blijf erbij je gpu kan gewoon geen 2 schermen aan met die prestaties.

Een eventuele 2de optie is cross usage van je ram. Probeer je RAM is te controlleren met Memtest86 (http://www.memtest86.com/) of gebruik http://www.pendrivelinux.com/ om het op een usb te installeren

Als je merkt dat je ram problemen heeft op een bepaalde sector dan is dit waarschijnlijk je probleem.

Een 3de oplossing / fout kan toch aan je drivers liggen. Probeer je oude drivers te verwijderen met drivesweeper en installeer ze opnieuw.

Een 4de oplossing kan (meestal niet) aan directx liggen. probeer deze ook te updaten.

TIP: Om te kijken of je in VGA modus bent of met je videokaart doe je in START<RUN "dxdiag" en ga je naar beeldscherm

gr,
Maxim

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan