errorsafe en nog meer ****

• Onderwerp starter Onderwerp starter bas9
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
dat heb ik gedaan maar dat helpt allemaal niks.

de webpagina's ( reclame, spyware removers, etc etc) vliegen om mijn oren, gewoon niet leuk meer.
denk dat het steeds weer aangemaakt wordt:confused:

Voordat je een logje gaat plaatsen dien je eerst de onderstaande programma’s te downloaden en die je computer te laten scannen;

Ad-Aware SE
Ccleaner
Ewido
Spybot - Search & Destroy

Voordat je bovenstaande programma’s laat scannen dien je deze wel eerst te updaten.

Hijackthis-logjes kunnen worden geplaatst op www.hijackthis.nl/forum/ of www.nucia.nl
Afhankelijk van waar je je logje plaatst, dien je eerst en vooral de richtlijnen te lezen van het forum zelf omtrent het plaatsen van je log. Dit kan respectievelijk hier of hier

HijackThis kun je hier downloaden.

Van Errorsafe heb ik regelmatig last, maar Adsgone blockt iedere site (die ik zelf blocked zet) die ik wil. Spyware houdt hij ook tegen!
Dus daarom mijn advies, en de ROMMEL wat je door het web binnen kunt krijgen weet ik maar al te goed, zeker als je 10 uur per dag achter de computer ‘moet’ zitten.

Laatst bewerkt:
Van Errorsafe heb ik regelmatig last, maar Adsgone blockt iedere site (die ik zelf blocked zet) die ik wil. Spyware houdt hij ook tegen!
Dus daarom mijn advies, en de ROMMEL wat je door het web binnen kunt krijgen weet ik maar al te goed, zeker als je 10 uur per dag achter de computer ‘moet’ zitten.
Wat jij wil..... errorsafe

Buffy zei:
Na uitschakeling van AdBlock en de FF popup-blocker kreeg ik de popup ook. Ligt duidelijk aan de site, niet aan mijn pc.

Er werden enkele cookies van errorsafe op mijn pc geplaatst, die overigens niet door AdAware als tracking cookies werden aangemerkt.

Ik werd natuurlijk nieuwsgierig naar ErrorSafe, dus heb ik OK geklikt op de pop-up. Don't try this at home! ;)

Er wordt een installer op je pc geïnstalleerd. Als je daarop dubbelklikt wordt ErrorSafe gedownload van de site van ErrorSafe. Opvallend daarbij is dat een toepassing genaamd "StatReporter Application" (sr.exe) dan contact wil maken met stats1.reliablestats.com.
Het programma zelf lijkt mij een WinFixer kloon. Dat het een 'rogue' programma is, is meteen duidelijk. Het scant je pc op problemen. Althans, dat word je geacht te geloven. Dat scannen van je complete systeem op overbodige bestanden en fouten in het register is voorbij voordat je er erg in hebt. Het duurt een tel of drie! 8-) En vond bij mij (op een pc die perfect in orde is, ook wat het register betreft) welgeteld "372 ernstige systeembedreigingen". Onzin natuurlijk, dat zit 'hard-coded' in het programma. Bedrog dus.

NOD32 merkt zowel de installer (ErrorSafeScannerInstall_nl.exe) als de applicatie zelf (ers.exe) aan als "een variant van Win32/Downloader.Agent". Ad-Aware vindt het vooralsnog niet.

Deïnstallatie via Configuratiescherm > Software werkte naar behoren. Ook daarbij wil sr.exe overigens contact maken met stats1.reliablestats.com.

Overigens staat in het Privacy Statement van Wincustomize:

Het gebruik van een 'oudside ad company' brengt altijd de kans op dit soort problemen met zich mee.

Let op: ErrorSafe pop-ups kúnnen wel degelijk worden veroorzaakt door spyware die op de pc staat (o.a. door de Apropos infectie)!
Bron:
http://www.antispywareoffensief.nl/forum/showthread.php?t=10315

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan