errug traag !

Status
Niet open voor verdere reacties.

anja8888

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2003
Berichten
153
Wij hebben pas de computer "vernieuwd"... een nieuwe processor erin (Pentium4) en een nieuw moederbord: VI13. Verder hebben we Windows XP PRO en een NVDIAGeforce2 GTS geluidskaart. We hebben een dvd RW, en een CDRW, dan nog een harde schijf van 20 GB waar het besturingssysteem opstaat en waar nog 12,5 GB ongebruikt is en een harde schijf van 80GB beiden op NTFS.
Gisteren gedefragmenteerd en de boel opgeruimd enz en nu is de boel nog steeds supertraag! Heeft er iemand een tip of suggestie ???
Supertraag is de computer als ik bijvoorbeeld Outlook Express opstart.
Ik heb ook Norton anti-virus en Spyboth op mijn computer staan.

Zenks!
groetjes Anjatjuh.
 
kan aan zoveel dingen liggen:

wordt de processor wel herkend ?

Draai eens een progje als Aida32 en kijk wat dat herkent aan hardware. Aida32 geeft in een aantal gevallen ook ongevraagd tips wanneer er "rare" dingen worden gesignaleerd.
 
waar kan ik dat programma Aida 32 downloaden ??

bedankt alvast!

Anjatjuh.:)
 
je boft,

ik ben al 6 sites tegengekomen waar die niet meer te downloaden is. De maker heeft namelijk besloten om te stoppen met de ontwikkeling van Aida32. (Hij heeft een baan gekregen bij een commercieel bedrijf dat hem de voorwaarde heeft opgelegd om met Aida32 te stoppen).

Hier kun je 'm vandaag nog ophalen, maar of dat morgen ook nog zo is..................?
 
Ik heb het programma nu op mijn computer staan en inmiddels gedraaid, de processor wordt gewoon herkend....nog andere tips???

zenks!
Anjatjuh.
 
Niet echt. behalve "dooddoenertjes" als :

zet de virusscanner eens uit, is het nu sneller ? en

leeg de map TEMP internetfiles eens (handmatig).
 
Temp. internet files en cookies verwijder ik eigenlijk altijd meteen na het "surfen", en een programma als Norton kan ik natuurlijk niet uit zetten als ik met mijn Outlook Express aan de gang ga....;)
 
jawel, die kan je wel even uitzetten om te TESTEN of de OORZAAK daarin gelegen is......... ;) ook al ga je met Outlook / Outlook Express aan de gang. Het zou n.l. niet de 1e keer zijn dat een antivirusprogje voor ernstige snelheidsproblemen zorgt omdat er "ergens" in de configuratie iets niet goed zit.
 
Ik heb inderdaad Norton even uitgezet en tsjonge: Outlook Express start sneller op als ooit!
Waar kan dit aan liggen dan in de configuratie?
Ik hoor het graag van je, en had niet verwacht dat het aan dit programma zou liggen......:eek:
 
Nu moet ik je teleurstellen,

ik heb zelf geen Norton en ook nog nooit gehad, ik heb er dus geen flauw idee van waar 't 'm in kan zitten. Ik hoop dat "meelezers" die wel Norotn hebben je verder kunnen helpen. (Je weet nu iig WAAR het probleem zit........)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan