eruit vliegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

miles

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2002
Hallo,

Wanneer ik op het internet ga wordt ik er na een korte tijd af gegooid en wordt de computer gerestart.

Wat kan dit zijn?

Gr. Miles

edit. mijn pc was beetje traag....(bericht klopte niet)

Laatst bewerkt:
Het is helemaal niet duidelijk dat hij het virus heeft. Ik was gisteravond bij iemand waar NAV het virus keurig tegenhield, maar die wel constant last had dat zijn pc werd afgesloten als hij op internet was. Hij werd dus steeds opnieuw aangevallen zonder dat het virus op zijn computer zat.

Het draaien van de verwijdertool heeft als nadeel dat je eerst je systeemherstel uit moet zetten, met als gevolg dat je je pc nooit meet terug kan zetten omdat al je herstelpunten zijn verwijderd.

Als je MSBlast.exe dus niet op je computer aanrtreft zou ik de verwijdertool niet draaien.

Ik heb in andere topics gelezen dat het virus zonder die patch die je gaf gewoon terug kan komen. Ondanks een up to date Norton. Die patch is inderdaad essensieel.

Besmette computer zoeken als ze zijn verbonden met internet kwetsbare computers op. Die worden afgesloten en opnieuw gestart. Zoals ik net meldde hoeft dat dus niet te betekenen dat het virrus ook op de computer zit.

De patch is inderddad heel belangrijk voor het opheffen van de kwetsbaarheid. Een goede firewall is in dit soort gevallen ook heel nuttig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan