ervaring draadloze toetsenborden

Status
Niet open voor verdere reacties.

arnoderuig

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Ik wil eigenlijk toch wel graag een draadloos toetsenbord (en muis) aanschaffen. Ik hoor echter veel problemen en heb daarom de aanschaf nog maar even uitgesteld.

Klachten die ik veel hoor zijn o.a. dat ingetoetste letters vertraagd op het scherm verschijnen. Ook hoor ik dat als dezelfde letter wordt herhaald (twee keer snel ingedrukt) de letter soms niet eens verschijnt.

Hoe zijn hier de ervaringen met dergelijke toetsenborden? Ik gebruik het toetsenbord en muis grotendeels met Office-software en PaintShopPro. Daarnaast wil ik video's gaan bewerken. Ik ben geen gamer.

ZIjn er lezers die een goede raad voor me hebben bij de selectie van draadloze toetsenborden en muizen?

Dank.

Arno.

Ik zelf heb hiermee goede ervaringen, soms reageerd hij wat sloom, maar dat maakt niet zo heel veel uit.
Het enige nadeel is dat je de batterijen na zoveel tijd moet opladen/vervangen.

Heb minder goede ervaringen. Batterijen altijd leeg als de winkels net dicht zijn. Soms reageren toetsenbord en muis niet omdat de communicatie met de ontvanger om een of andere reden verstoord is.
En bovenal: dat draadje hindert mij totaal niet maar is wel een garantie voor probleemloos en "tot op de pixel nauwkeurig" werken. Heb 4 bordjes en muisjes met een staartje en die doen al jarenlang trouw hun dienst. Hun staartloze broertjes en zusjes lagen in minder dan een half jaar in de kast. En die zijn toch van hetzelfde respectabele merk.... ;)

Laatst bewerkt:
Sluit ik me bij aan zeker met Paint progjes,geef mij ze dan ook maar aan touwtje

BANDIT123 zei:
Sluit ik me bij aan zeker met Paint progjes,geef mij ze dan ook maar aan touwtje
Daar sluit ik me ook weer bijaan, bij Paint is een muis met een staartje wel makelijk.

Het ligt er natuurlijk ook net aan waar je computer staat, staat deze gewoon op een bureau dan kun je net zo goed met draad nemen.
Bij ons thuis staat de computer in een kast en het toetsenbord zit in zo'n uitschuiftafel, ik heb dan ook draadloos genomen. De MX3000 set van Logitech, heb deze nu een jaar en nog geen problemen gehad, de baterijen van het toetsenbord heb ik nog maar een keer moeten vervangen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan