Ervaring hosting en datasnelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

hitecfreak

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2003
De vorige topic heb helemaal doorgespit en erg interessante hosters gevonden.
Ik heb ervaring met o.a ladot.nl, deze is waardeloos en alphamegahosting.com wat aardig is te noemen.

Wat mij bij aplhamegahosting opvalt is dat het erg lang duurt voordat de ftp server reageert en tevens een aanroep van onze website.

De server staat in Nederland, als ik nu via http://www.nedcomp.nl/visualroute/ kijk welke route hij volgt dan vraag ik me af wat het voordeel in snelheid zou zijn. Server service zal sneller zijn, dat snap ik, maar als ik een site aanroep van goldenxs dan...hups het staat er... Bandbreedte van de hosting part is ook belangrijk... maar ik zie daar helemaal niets over terug, tevens waar hij op de backbone zit… enz.

Wie kan daar iets over vertellen?:8-0:

Volgens mij staan de servers van alphamegahosting.com in de UK. Als ik een tracert doe kom ik daar namelijk uit, en niet in Nederland.

Je noemt dat bedrijf aardig. Ik mag hopen dat ze hen manier van backuppen inmiddels bijgewerkt hebben, want begin dit jaar zijn ze daar gigantisch mee de fout in gegaan. Ik heb evt. daar wel een linkje over.

Kan alphamega je deze vragen eigenlijk niet gewoon beantwoorden in een mailtje? Lijken me namelijk vragen die netjes beantwoord horen te worden.

Wij kregen een aanbieding van de heren, zo even een paar regels uit hun bericht:

Sinds begin oktober staan de servers van Alphamega niet langer in Amerika maar in Amsterdam

Maar bij het bestellen van de hardware zijn we een beetje te enthousiast geweest. Nu hebben we eigenlijk één server teveel. Die staat leeg en je kunt je voorstellen dat een niet gebruikte server alleen maar geld kost.

Waarom? Omdat we heel blij zijn dat ze cliënt van ons zijn, omdat we ze graag als cliënt willen houden, omdat we ze willen belonen voor hun trouw en omdat we, zoals gezegd, meer mogelijkheden hebben nu we onze servers in Amsterdam hebben staan.

Ik heb nl. ook ontdekt dat het via de UK gaat, doch ik weet weinig van netbeheer en kan me voorstellen dat mijn aanvraag eerst via een of ander proxy naar de UK gaat en dan naar amsterdam waar de server staat.

Ik heb hun wat vragen gesteld (dit weekend) maar het antwoordt is er nog niet...

Op zich was ik tevreden, maar ik zat met die trage antwoorden (ftp etc) als ik ws_ftp open dan duurt het vele seconden voordat mijn webmappen beschikbaar zijn, dit in tegenstelling tot bv ladot en planet, daar gaat het wel veel sneller.

Dus ik wou mij eerst oriënteren en dan de heren de juiste vragen stellen.

Kan op zich kloppen. De traceroute die ik gedaan heb is naar hun eigen site. Ik neem aan dat je die toch als een van de eerste over zet.

benselectronic.nl
forad.nl en org zijn NA de aanbieding aangemeld, ik heb deze mensen getipt en ga ervan uit dat ze dan via een NL server lopen....

Antwoordt op mijn vraag, o.a. waarom het via de UK loopt, geen antwoordt... en dat http://www.flexwebhosting.nl/hosting.htm goedkoper is, wat voor meerwaarde hun hebben

Alphamega web hosting
mail@alphamegahosting.com

Beste B.

De aanbieding
We zijn niet de goedkoopste hosting provider. De redenen o.a. hiervoor zijn; een goede bereikbaarheid van support (per tel. én per mail), u betaalt dan ook slechts de kosten voor de telefoonlijn en geen extra kosten. Verder dragen we zorg voor een goeie kwaliteit qua automatisering. Ook krijgt u een niet goed geld terug garantie. Wanneer u binnen 100 dagen besluit op te zeggen krijgt u het bedrag volledig terug.

Mocht je nog vragen hebben, bel ons dan gerust op telefoonnummer: 040-2013232 (maandag t/m vrijdag van 9:00u tot 17:00u).

Met vriendelijke groet,

Radovan Bierens
Alphamega web hosting

AANBIEDING waar je om vroeg...

http://www.hitecfreak.nl/docs/alphamegahosting.doc

De doc file haal ik er later weer af ...

Tracen kan ook in DOS, tracert url
Dan geeft hij een heel andere route aan.
Neem ik hitecfreak.nl die in zweden staat dan klopt het wel..
Snap er niets van..

Laatst bewerkt:
Ik heb het bestand gelezen: juk, wat een ontzettend overdreven gedoe en taalgebruik zeg. Ik zou persoonlijk niet in dit soort verkoop praatjes trappen, bijv. die bonussen zijn geen bonussen, die werden namelijk al eerder opgenoemd :rolleyes:

Maar goed daar ging het niet om.

Ik kan je geen verklaring geven. Als zij dat ook niet kunnen, lijkt het mij duidelijk. Ik bedoel: "gratis goed bereikbare en vakkundige helpdesk." Als die vakkundige helpdesk jou geen eens antwoord geeft :rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan