Ervaring Invental Wireless Modem

Status
Niet open voor verdere reacties.

frans.hofman

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2002
Wanadoo biedt een wireless modem aan van het merk Invental o.a. bij ADSL Direct. Overweeg dit voor mijn dochter aan te schaffen. Maar na een teleurstelling met een Kobishi set (geen bereik) zou ik graag ervaringen van anderen vernemen. De ruimte waar de set komt te staan is op dezelfde verdieping en max iets van 50 m2.

Hier de link naar de pagina met gegevens van dit modem.

Zou aangesloten kunnen worden als ethernet modem dus vaste verbinding naar 1 PC maar ook via USB (of evt. een 2e PC vast) en daarnaast natuurlijk draadloos.

Alvast dank.

De meters moet geen probleem zijn volgens de specificatie.
Ik zou wel voor ethernet gaan en niet voor usb.
1 pc vast oke maar voor de tweede pc heb je dan nog wel een draadloos kaartje nodig. En zo te zien moet er ook nog 1 in de adsl router.

Dus even goed opletten wat je aanschaft.

Ik zie dat het setje werkt met een pcmcia-kaart die in de modem gestoken moet worden (bijgeleverd?) Ik denk dat het van die pcmcia-kaart (pc-kaart tegenwoordig) afhangt hoe je bereik zal zijn. Het nadeel van zo'n kaart kan zijn dat je de (ingebouwde) antenne niet echt kan richten. Ik heb een pcmcia-kaart in m'n laptop en moet, na een bepaalde afstand van de AP, echt wel uitkijken hoe ik de laptop neerzet. Als je binnen dezelfde ruimte/verdieping blijft, moet dat geen probleem zijn, 25 zou je moeten kunnen halen met het setje. Handiger zou zijn als je er een externe antenne op zou kunnen aansluiten. Sommige pc-kaarten hebben trouwens zo'n externe antenne-aansluiting. Maar misschien dat er inderdaad gebruikers zijn van deze set die je over het echte bereik kunnen informeren.

Wel/niet insteekkaart?

Erbicom/puppie tks voor jullie input.

Maar ik denk dat je geen PCMCIA kaart in het modem moet doen. Volgens de site van Wanadoor ADSL Direct Wanadoo met Wifi modem kan je kiezen uit een PCMCIA adapter of USB adapter. Met de laaste zou het niet werken volgens mij.

En volgens Wanadoo is de USB aansluiting om het modem/router op de PC aan te sluiten (idd prefereer ook Ethernet).

Wat denken jullie na de link Wanadoo bekeken te hebben ? Het is het type 200 en daarstaat bij de leverancier toch bij dat deze "embedded "is ?

In de modem moet toch echt een pc-kaart gestoken worden hoor, daar is dat slot voor. Maar die kaart zal er ongetwijfeld bijgeleverd worden. De pcmcia-kaart of usb adapter krijg je er dan ook bij zodat je die in je pc of laptop kan steken, je kan dus kiezen welke je wilt.

Mee eens het ging mij erom dat als ik voor de PCMCIA kaart zou kiezen deze voor de laptop is en niet om het modem wireless te maken.

Nogmaals dank voor de inout kijken of er nog iemand is die deze set al heeft en dus ervaringen kan uitten.

Gr Frans

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan