Ervaring met grote video' op website?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sampijl

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 dec 2010
Hallo,

Voor een nieuwe website moet ik een video toevoegen op mijn website. Het is een video die constant loopt, en die vanzelf start zonder dat de bezoeker eerst op play moet duwen.
Ik ben van een .mov bestand van 30MB vertrokken, en met een eenvoudig tooltje kunnen comprimeren naar 3MB. Met een ander tooltje kon ik dit verkleinen naar 2.5MB, met nog steeds deftige kwaliteit.

Echter: dit is nog steeds veeeel te groot om in een deftige site te integreren.
Heeft er iemand ervaring mee?

Nb: ik heb reeds tools uitgeprobeerd die SWF-files kunnen comprimeren, maar voor deze file haalt dat slechts enkele kilobytes uit.

Iemand een alternatief? (ik heb 1 poging naar een animated gif gedaan, maar die was ook nog enkele megabytes)

Bedankt!

Je moet nauurlijk wel begrijpen dat er ergens een grens ligt, dus lager kan niet als je op deze kwaliteit wilt blijven. Maar hoe ga je .mov constand laten draaien op een website? swf is toch véél makkelijker?

Een mov laten draaien lukt inderdaad niet, vandaar ook de conversie die ik deed naar swf. (ik vermoed dat swf en animated gif zowat de enigen zijn die kunnen ronddraaien?)
SWF bestand is nu 2.5MB groot, en nog steeds zeer ruim van kwaliteit.

Dus hoe zou ik die grootte nog omlaag kunnen trekken? Resolutie kan nog ferm naar beneden, en aantal frames eigenlijk ook.
Zou daar een tool voor bestaan, of in flash?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan