Ervaring met HDD Caddy's

Status
Niet open voor verdere reacties.

Babobe

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 feb 2013
Hallo,

Voor mijn opleiding heb ik op marktplaats een low-budget laptop aangeschaft, een tijdje terug.
Het gaat hier om de Dell Latitude D810 (Centrino D, 3GB RAM, 60GB HDD)

Nu bestaan er ook 'Laptop caddy's', waardoor de DVD-drive vervangen word door een tweede harde schijf.
Heeft iemand ervaringen met dit soort caddy's?
En zou mijn oude laptop sneller worden, als ik in de caddy een 32GB SSD zetten en vanaf daar windows laat booten?

http://www.ebay.com/itm/2nd-SATA-HD...7?pt=US_Drive_Bay_Caddies&hash=item3cd182f3a5

Ik hoop dat het te volgen is en alvast bedankt.

Babobe

De HD caddy's hebben vaak Sata 2 aansluiting. Als er een SSD met een SATA 3 aansluiting in komt, kan dit vaak voor problemen zorgen.
Je kunt beter de SSD op de plek van de harde schijf zetten en de harde schijf in de caddy plaatsen.

Maar 32 gb voor Windows is erg weinig. Dit heb je al bijna vol met alleen alle updates/drivers.

Dankjewel voor je snelle reactie.

Zijn er ook sataII ssd's?
Ik dacht: 32GB SSD voor het opstarten en draaien van windows, de huidige hdd die in de dell zit gebruik voor al het overige.
Al mijn spullen staan voornamelijk in de cloud, ik denk dat ik alleen word nodig heb qua schijfruimte.

Zou jij dat doen?

Er zijn nog wel sata 2 SSD's, maar deze zijn duurder dan sata 3 en onbetrouwbaarder.
Als ik jouw was zou ik minimaal 60 Gb SSD nemen. 32 is echt zo vol en dat met alleen een kale Windows installtie die up to date is, dus met alle updates.

Bedankt voor de moeite!
Inmiddels een HDD caddy besteld en een '64gb Sandisk Readycache SSD' gereserveerd bij mycom.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan