Ervaring met PJIRC?

Status
Niet open voor verdere reacties.

josephine100

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2007
Berichten
148
Hallo,
Ondertussen heb ik chat-software gevonden waarvan ik denk dat het wel wat is namelijk IRC. Ik heb me geregistreerd, en een channel geregistreerd, maar nu wil ik daar graag een web-chat van maken(java) nu heb ik gehoort dat dat met pjirc kan www.pjirc.com.
Dus heb ik dat gedownload en uitgepakt, maar hoe nu verder? Ik heb de readme al geopend maar dat is engels en ik begrijp dat dus niet goed. Weet iemand een nederlandse handeleiding of kan iemand me het uitleggen?
Alvast bedankt

Groetjes Josephine
 
josephine100,
Als je terug naar de site gaat http:// www.pjirc.com.
Dan zal je onder het hoofdmenu een ander menu zien staan daar staat ergens translations tussen aanklikken en onder de D vindt je
Dutch 3.92 Kb
Dutch translation file
Downloaded: 1075
Uploaded by: Dennis at: March 31, 2006 - 01:10 pm
downloaden.
Programma opstarten en language kiezen.
groetjes
defietser
 
Bedankt, dit had ik zelf ook al maar daar wordt ik niet veel wijzer uit mij werdt vertelt dat dit het readme bestand is in het nederlands, klopt dat? hihi:rolleyes:

Ik ben zelf wat aan het uitproberen gegaan, en heb pjirc uitgepakt en geupload naar m'n webruimte. Ergens anders had ik gevonden dat ik deze code:
Code:
<html>
<head>
<title>IRCApplet</title>
</head>
<body>
<h1>Test page for IRCApplet Class</h1><hr>
<applet code=IRCApplet.class archive="irc.jar,pixx.jar" width=640 height=400>
<param name="CABINETS" value="irc.cab,securedirc.cab,pixx.cab">

<param name="nick" value="Gast">
<param name="alternatenick" value="Gast???">
<param name="name" value="NAAM">
<param name="host" value="IRC SERVER">
<param name="gui" value="pixx">

<param name="command1" value="join #MIJN CHANNEL NAAM">

</applet>

<hr></body>
</html>
Als index op moest slaan(en natuurlijk me eigen dingen invullen...) en dat heb ik dus gedaan, en als ik naar die index.html pagina ga dan krijg ik inderdaad een chat te zien maar dan krijg ik deze boodschap:
Connecting...
Unable to connect : java.security.AccessControlException : access denied (java.net.SocketPermission irc.techzine.nl resolve)

Wat doe ik fout???
 
josephine100,
Ik zou even gaan googlen met de volgende text (java.security.AccessControlException)
want verder kan ik je ook niet helpen sorry.
groetjes
defietser
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan