Ervaring met VstabootPro?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0225

Inventaris
Lid geworden
24 mrt 2001
Ga vandaag of morgen mij nieuwe pc door de "brievenbus" krijgen, een pc met als OS Vista. Ik weet zeker dat enkele van mijn thans veel gebruikte progjes niet onder Vista zullen gaan draaien. Ik heb de afgelopen week wat "research" gedaan op het w w w en gelezen dat "zomaar" even XP naast Vista zetten niet zo simpel is als dat het lijkt.
Het schijnt dat je een tool als VistabootPro nodig hebt om het e.e.a. soepel te verlaten verlopen. Ik kan echter nog maar weinig echte gebruikerservaringen vinden m.b.t. VistabootPro. Daar het een tool is die NIET van Microsoft afkomt ben ik benieuwd naar ECHTE gebruikerservaringen.

Wie?

Ik heb een dualboot Vista - XP op m'n laptop staan. Eerst Vista, dan XP geïnstalleerd, hetgene jij dus gaat doen.

Ik heb niet VistaBootPro gebruikt maar EasyBCD.

Ik heb er even iets over geblogd: dualboot

Vrij simpel als je weet hoe het moet en het werkt perfect bij mij.

Laatst bewerkt:
Helemaal begrijpen doe ik het niet: je schrijft in het stukje dat XP the first OS was en dat Vista niet meer te bereiken is. Betekent het dan dat XP er eerst op stond? (Dat schijnt nu juist de goede volgorde te zijn, terwijl ik dus info zoek over de andere volgorde)
Of bedoel je met eerste OS dat XP een "oudere" is en niet perse als eerste op het systeem stond?

Nee, ik had eerst een dual boot XP - Vista, XP eerst geïnstalleerd.
Dat werkt idd zonder enige aanpassingen te moeten doen.

NU had ik XP regelmatig nodig voor testen van de nieuwe sharepoint omgeving die ik aan het opzetten was. Ik had zoveel liggen testen met XP dat het serieus problemen had en amper nog vooruitging dus besloot ik XP opnieuw te installeren.
Is dus eigenlijk XP installeren na Vista.

Dat ging natuurlijk ook goed, alleen, ik was de dualboot kwijt ... En zoals je al weet kun je niet meer zomaar effe de boot.ini aanpassen.

Met de bewerking die ik geschreven heb, krijg je de dualboot terug.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan