Ervaringen ALDI topper Akoya P8610 MD97490

Status
Niet open voor verdere reacties.

spartacus67

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 mei 2009
Berichten
4
Vanaf 22 april 2009 te koop bij de Aldi:

Akoya P8610 MD97490

Specificaties:

- Intel® Core™2 Duo processor T6400 (2,0 GHz, 2 MB L2 Cache, 800 MHz FSB)
- Authentieke Windows Vista® Home Premium 32 bits. (OEM Version, 64-bits herstel-dvd meegeleverd)
- 320 GB harde schijf voor meer dan 60.000 muzieknummers / foto`s.5
- 47cm/18,4" HD TFT-breedbeeldscherm (1680 x 945 pixels)
- Blu-ray disc drive/multi-standaard dvd-/cd-brander
- Krachtige Li-ion accu met 9 cellen
- Wifi draadloze LAN 802.11n-draft
- NVIDIA® GeForce® 9600M GS DirectX® 10 met 512 MB GDDR2-videogeheugen en Hybrid SLI® Technologie met HybridPower™-ondersteuning alsmede digitale HDMI audio/video-uitgang.
- Ingebouwde webcam en microfoon
- Aansluitingen:
4-in-1 kaartlezer (SD/MMC/MS/MS PRO) 1, 1 x Express card-slot 54, 3x USB 2.0, 1x eSATA/USB 2.0,
1x VGA, 1x HDMI out, 1x LAN (RJ45), 1x mikrofoon in2, 1x line out2, 1x S/P-DIF out2, 6-kanaals audio out (analoog + S/P-DIF)2
- Software: Microsoft® Office Home and Student Edition 2007 (Trial Version), PowerDirector 7, Powerdvd 8 Ultra, Powerproducer 5, Works 9.0, Corel® Draw Essentials 3, Medi@Show 4, Nero Burning ROM 8 Essentials, BullGuard Internet Security Paket4

Leveromvang
- notebook draagtas
- externe adapter
- high performance Li-ion accu met 9 cellen
- bedrade optische USB-scrollmuis
- Windows Vista® Home Premium 32- en 64-bits
Recovery-dvd

http://www.medion.com/ms/aldi/md97490/nl/

Pas op: de P8610 kent ook een versie waarin de T3400 processor is opgenomen.

Ervaringen:

De eerste laptop is retour gegaan, omgeruild voor een nieuwe. De dvd ging op een willekeurig moment tijdens het afspelen vastzitten. Met geen mogelijkheid kreeg je de dvd uit de speler, alleen door de LT uit te zetten en na 5 seconden aanzetten bracht uitkomst. Dit gebeurde zo`n 2 keer per film. Verschillende software uitgeprobeerd, hielp allemaal niets. Overigens was dit met gebrande Arita dvd`s waarop geen kras was te bekennen. na de herstart de dvd verder gekeken vanaf vlak ervoor dat ie ging vastzitten.:eek:
Vrij irritant, voor de rest een prima LT, super mooi scherm.

Vragen :

* Weet iemand waarvoor er een 64 bits herstel dvd is meegeleverd van Vista?
* Heb ook getracht te achterhalen welke mediacodes geschikt zijn voor de brander/speler. Zelfs medion kon dit niet vertellen. De speler is een NBC DVD/RW Panasonic BD UJ-120BPN5-A. Weet iemand welke mediacodes hiervoor geschikt zijn?
 
Laatst bewerkt:
neej ik snap:

Authentieke Windows Vista® Home Premium 32 bits. (OEM Version, 64-bits herstel-dvd meegeleverd)

ook niet...

authentieke windows? ik mag toch hopen dat alle winkels authentieke windowzen verkopen :confused:

OEM version 64 bits herstel dvd.. ik bedoel wtf... standaard installeren ze een 32bit versie en dan geven ze je er een zelfbouw OS in 64 bit bij als herstel optie, vind ik een beetje vreemd. nou ja zolang je de 32 bit cd versie er standaard bij zit is het goed.

leuke laptop niet verkeerd. handig om op te werken. maar geen gaming laptop voor diegene die dat zoeken zit je bij deze verkeerd.

wat betaal je eigelijk voor deze? en ben ik nu scheel of staat er niet bij hoeveel ram geheugen die heeft?
 
Laatst bewerkt:
neej ik snap:

Authentieke Windows Vista® Home Premium 32 bits. (OEM Version, 64-bits herstel-dvd meegeleverd)

ook niet...

authentieke windows? ik mag toch hopen dat alle winkels authentieke windowzen verkopen :confused:

OEM version 64 bits herstel dvd.. ik bedoel wtf... standaard installeren ze een 32bit versie en dan geven ze je er een zelfbouw OS in 64 bit bij als herstel optie, vind ik een beetje vreemd. nou ja zolang je de 32 bit cd versie er standaard bij zit is het goed.

leuke laptop niet verkeerd. handig om op te werken. maar geen gaming laptop voor diegene die dat zoeken zit je bij deze verkeerd.

wat betaal je eigelijk voor deze? en ben ik nu scheel of staat er niet bij hoeveel ram geheugen die heeft?


Voor de laptop betaal je 800 euro. Klasgenoot heeft em. Opzich een hele mooie laptop. Alleen wat jammer dat het glimmende gedeelte naast het toetsenbord zo snel smerig is :(
 
Excuse moi.

4Gb intern DDR 2 volgens mij.

Of ie ook voor de doorgewinterde gamer geschikt is weet ik niet.
Er wordt ook een doekje meegeleverd die je kunt gebruiken om het glimmende gedeelte glimmend te houden, hoe aardig van Medion .....:thumb:

Natuurlijk krijg je ook nog eens standaard 3 jaar garantie aan huis van Medion, bij wie krijg je dat nog tegenwoordig?
 
Laatst bewerkt:
Krijgen doe je niet meer.. Helaas betaal je er nu voor.

Maar het is een hele leuke laptop. Overigens, eigenlijk weet ik geen nadelen. En ik heb mijn klasgenoot er nog niet mee zien gooien.
 
Helaas heb ik besloten om deze LT terug te brengen vanwege het probleem tijdens het afspelen van DVD`s. Tijdens het afspelen van een gebrande dvd kreeg ik een freeze in de film en was de dvd niet meer benaderbaar. Alleen door de LT opnieuw op te starten kon ik de dvd uit de speler krijgen. Gebeurde zo`n 2 x per film, erg irritant dus.
Heb verschillende merken dvd`s geprobeerd met verschillende software, allemaal hetzelfde resultaat.
Heb zelfs de LT omgeruild voor een nieuwe om te beoordelen of het niet lag aan toeval, echter de tweede had exact dezelfde symtomen.
Geen goede keuze geweest dus.....
 
Maar.. Dat was met een Gebrande DVD.. Gebeurt het ook bij een normale DVD?
 
Dat weet ik niet, heb ik niet geprobeerd. Heb Arita en Paltinum geprobeerd, beide merken heb ik gebrand op deze LT met de brander die vervolgens vast ging zitten tijdens het afspelen van de film. Dus ik hoef geen eens een orginele te proberen....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan