Ervaringen HDD Regenerator

Status
Niet open voor verdere reacties.

OomT

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2012
Berichten
4
Hallo forumleden,

dit is mijn eerste post op dit forum. Ik heb een specifiek probleem en wil graag jullie ervaringen daarvan hebben. Ik zit te experimenteren met een harde schijf ter grootte van 1 GB om daarvan data proberen proberen terug te halen van het merk Quantum Fireball.

Van oorsprong is het een harde schijf uit een desktop waar die als primaire harde schijf diende en waar dus ook het besturingssysteem op stond. Nu probeer ik via een USB-interface de harde schijf te benaderen en contact ermee te krijgen. Dit lukt dus niet. Ik heb dit bij een paar desktops en laptops geprobeerd en krijg hetzelfde probleem.

Het probleem is dat de harde schijf niet wordt herkend in de Windows Verkenner. Alleen bij het schijfbeheer van Windows is de schijf wel zichtbaar. Er staan dan echter de melding bij 'Schijf is onbekend en niet geïnitialiseerd'. Op het moment dat het probeer te initialiseren krijg ik de melding: 'Het is apparaat is niet klaar.'

Ik heb ook allerlei programma's geprobeerd om toegang te krijgen tot deze schijf. Dat werkte allemaal niet, want ze kregen geen toegang. Programma's die ik onder andere heb geprobeerd zijn TestDisk en Active FileRecovery.

Nu heb ik als laatste programma de demoversie van HDD Regenerator 2011 geprobeerd. Nu heb ik een paar een keer het geprobeerd, maar telkens blijft het programma bij het prescannen de melding 'PLEASE WAIT' geven. Het programma gaat totaal niet beginnen aan het scannen zelf. Dit verschijnt maar kort in beeld en dan krijg een zwart scherm met de hele tijd deze melding. Voor de rest gebeurd er niets, maar wel blijft de computer of CPU de hele tijd met druk bezig.

Ook geeft HDD Regenerator aan dat op deze schijf zich 0 sectoren en 0 mb bevinden.

Ik het ook zitten te zoeken op het internet, maar ik heb niet andere referenties kunnen vinden die ook deze problemen hebben. Deze problemen met HDD Regenerator schijnen blijkbaar ongewoon te zijn. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Persoonlijk denk ik dat het einde verhaal van deze schijf is.

Alvast bedankt voor de reacties.

Met vriendelijke groet,

OomT
 
Schijf komt uit een niet-Win7 pc vandaan en je probeert em nu in een Win7 pc te benaderen?

Staat er nog belangrijke data op?
 
Het lijkt er inderdaad op dat de schijf overleden is. HDD Regenerator is een programma waarmee je beschadigde sectoren (magnetische fouten) op een harde schijf kunt herstellen. De betreffende harde schijf moet dan wel benaderbaar zijn.

Ik heb het jaren geleden eens gebruikt om fouten op mijn toenmalige HDD te corrigeren. Ik had geen toegang meer tot één bepaald bestand. De foute sectoren werden wel gevonden en gerepareerd door het programma (ik had weer toegang tot het bestand), maar het bestand bleek helaas corrupt te zijn.

Later begon Windows steeds te rebooten. Na het corrigeren van de fouten met HDD Regenerator startte hij weer normaal op en ging de schijf weer een tijdje mee. De fouten bleven echter terug komen en ik heb toen maar een nieuwe schijf gekocht.

Het programma is geen wondermiddel maar kan wel nuttig zijn om data van een schijf te redden.
 
Laatst bewerkt:
@whittey

Voor mij is dit een test harde schijf. Ik heb namelijk een andere harde schijf wat wel relevante data op staat en die hetzelfde probleem heeft. Hier staat voor mij dus niet zoveel relevante data op. En het is een systeem uit het tijdperk van Windows XP die ik probeer te benaderen vanuit een een Windows Vista systeem. Maar in mijn optiek zou dat volgens mij niet zoveel moeten uitmaken.

@M4RC0

Duidelijk verhaal. Voor de zekerheid heb ik nog wat schermafdrukken bijgevoegd. In het eerste plaatje is de schijfvolume te zien. 1.jpg. En in het tweede plaatje dus de melding 'PLEASE WAIT' waar hij blijft hangen. 2.jpg. Ik heb 6 uur geleden ongeveer de prescan weer proberen te doen bij deze schijf en dan blijft hij 6 uur lang deze melding geven. De CPU blijft intensief bezig met het HDD proces, maar komt gewoon. Het lijkt er duidelijk op dat de harde schijf gewoon niet benaderbaar is. Normaal gesproken zou je een mooi schermpje moeten zien met de voortgang van de prescan.

Zijn misschien andere forumleden met dezelfde ervaring als ik?
 
Mijn harde schijven uit mn (inmiddels verkochte) XPmachine waren ook niet te benaderen in Win7 en Vista.
Had iets te maken met de benadering naar de schijven vanuit het Windws waar je nu mee werkt, ik heb em weggebracht naar de reparateur in het dorp en heeft het voor mij gefixed.

Wellicht gaat dit jou ook net te ver..
Succes verder.
 
Als de schijf werkt zou die gewoon gezien moeten worden door het programma:

The product ignores file system, scans disk at physical level. It can be used with FAT, NTFS or any other file system, and also with unformatted or unpartitioned disks.

Bron: http://www.dposoft.net
 
Hartelijk dank voor de reacties. Ik heb harde schijf ook geprobeerd te benaderen vanuit machine met Windows XP en dat hetzelfde verhaal. De reactie van M4RC0 is voor mij het duidelijkst. De harde schijf is gewoon niet meer benaderbaar ook niet meer voor HDD Regenerator. Eventueel professionele hulp zou nog kunnen, maar dat is weer een kwestie van kosten en baten.
 
Hartelijk dank voor de reactie. TestDisk heb ik al geprobeerd, maar dat werkte ook niet. Maar ik heb het programma HDD Regenerator geprobeerd bij de schijf waar het eigenlijk voor bedoeld is en het werkte meteen. Ik had dit wel eens eerder geprobeerd, maar toen geen resultaat. Blijkbaar wat fout gedaan toen. In ieder geval is mijn probleem opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan