Ervaringen met Dell

Status
Niet open voor verdere reacties.

Raoul7

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2010
Hallo,

Ik zou graag van iedereen de ervaringen met Dell willen weten, als de ervaringen positief zijn weet ik het wel :)

Alvast bedankt voor jullie reacties

Mvg, Raoul

kijk even bij kieskeurig, daar staan betrouwbare testen.

Hoi,

Met desktop op kantoor tevreden met de notebooks wisselend.

Mijn vorige computer was een Dell. Prima pc. Een keer HD kapot gehad, en nieuwe gekregen. Verder nooit problemen. Loopt nu nog als een tierelier. Het was een dimension 5000.

Zakelijke lijn over het algemeen geen grote problemen.

C/D en nu de E van de Latitude lijn en de meeste nummers heb ik in de handen gehad (Klant werkt al jaren met Dell :))

ok, en wat betreft de laptops van Dell, zijn deze aan te raden?
en werkt een zelfsamengestelde pc/laptop bij Dell altijd goed, of moet je verstand hebben van welke onderdelen wel goed bij elkaar zouden kunnen werken etc? Of is iedere combinatie zonder 'gevaar' mogelijk?

Mvg, Raoul

Nou,

Mijn Dell stopte er ineens mee toen ik een dualboot deed.
Heb heirbij alles moeten resetten, was alles kwijt, (had ook eigen fout: geen hersteldiscs gemaakt)
Maja,, paar maanden later hiled hij ermee op, plotseling niets mee gedaan!
Veilig in een tas vervoerd en hij deed het gewoon nog, hij ging o gewoon aan, maja hij viel uit, en weg was hij.
Verder bleek ik maar 1 jaar garantie te hebben... ben er nu echt mee nezig om een boze brief nar DEll te schrijvend at ik weettelijk anderhalf garantie heb!

dus jij zegt; 'Dell, niet doen!' ?

Laatst bewerkt door een moderator:
Verder bleek ik maar 1 jaar garantie te hebben... ben er nu echt mee nezig om een boze brief nar DEll te schrijvend at ik weettelijk anderhalf garantie heb!

Oftopic.Het zou handig zijn, om iets duidelijker te schrijven.

Ontopic. Wat Dell ook moge beweren, je hebt 2 jaar garantie. (bron: www.consuwijzer.nl ).

Ik heb reeds div. Dell laptops "versleten" waarvan de eerste nog steeds vrolijk staat te draaien, zonder ooit een probleem te hebben gehad buiten softwareprobleempjes.
Hier staan 2 desktops (waarvan ik er een als server heb ingericht) die muisstil hun werk doen en ook geen problemen kennen of gekend hebben.
Mijn mening over Dell moge duidelijk zijn:thumb:

Haha sorry, was een beetje gehaast toen.

Verder, naja, ik weet het niet, vind het raar dat mijn laptop er ineens mee ophield.
Daarbij heb ik op school, waar deze laptop aangeraden was (vostro 1520 of 1720) gemerkt dat deze heel vaak kapot ging.
Vooral dat iedereen met het vostrotype op hetzelfde netwerk allemaal tegelijkertijd een BSOD kregen. Heel appart.
Maarja, deze vostro is dus kapot gegaan, en ik hbe Dell gecontacteerd en die zeiden van "ja, wij geven je maar een jaar garantie, en je moet maar zelf zien wat je ermee doet"
Werd niet vriendelijk behandeld, vooral niet toen ik het had over de 2 jaar wettelijk garantie, hebben ze heel bot gedaan met dat ze me niet verder gaan helpen omdat ik hem via school aangeraden heb gekregen.
Dusja, mijn standpunt is gewoon erg negatief over Dell.
Met mijn asusje ben ik vrij tevreden :P

Verder weet ik wel dat desktops van Dell veel stablieler zijn, ik denk dat de laptops gewoon niet gemaakt zijn om veel te verplaatsen ofzo :S

Waar heb je de laptop gekocht ? Bij Dell zelf of een wederverkoper ?
De wederverkoper is in eerste instantie je aanspreekpunt.
Hij is verantwoordelijk voor de verdere afwikkeling en 2 jaar garantie.

Bij deze een link naar een voorbeeldbrief, die je aangetekend moet verzenden naar verkoper als hij onwillig blijft.
http://www.consuwijzer.nl/Voorbeeld...ndeugdelijk_product_binnen_de_garantieperiode

Op dezelfde site staan de garantieperioden, uitprinten en meenemen.
Hebben je ouders rechtsbijstandsverzekering ?
Indien ja, erbij halen.
Succes.

Laatst bewerkt:
Hoi Coenraad,

hartstikke bedankt voor je antwoord.
Ik had zelf school en Dell al een bericht gestuurd, en bij de verzekeringsagent nagevraagt hoe het zit.
En die gaat nu uitzoeken hoe het precies zit ;)
Dus komt wel goed, als jullie het leuk vinden houd ik het hier op de hoogte :P

Uiteraard.
Ik heb nl.
op deze manier reeds 3 mensen met een laptop (geen Dell) verder geholpen met succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan