Ervaringen met UPC gevraagd ivm overstappen! :)

Status
Niet open voor verdere reacties.

pontoe

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2008
Berichten
351
Hallo allemaal,
Ik zit momenteel bij KPN glasvezel, maar omdat we er enorm veel problemen mee ondervonden stappen we nu over naar UPC. Graag wilde ik daarom vragen wat de ervaringen met UPC zijn van abbonees, vooral wat betreft games.

Bij KPN had ik vooral veel problemen met NAT, alle games gaven aan dat deze 'strict' was, waardoor ik vaak niet in parties e.d. kon (pc). Ook portforwarden lukte voor geen meter.

Ik weet waar de NAT typen aan liggen, maar bij KPN glasvezel krijg je een router die je verplicht moest gebruiken, en waar je te weinig controle over had om ze open te krijgen. Ik zal nog even informeren hoe het zit bij het abbonement wat wij misschien nemen bij UPC.

Het is wel snel, maar de verplichte router is verschrikkelijk. Het kastje wat je voor de tv krijgt is ook 3 keer niks, enorm traag en valt soms midden tijdens een aflevering uit.

Ik zal nog even zoeken naar de aanbieding die we misschien aannemen van UPC, zodat ik die link erbij kan posten. Dus, zijn er hier mensen met problemen, of juist helemaal niet? Misschien andere overstappers? Alvast bedankt!

edit: dit was de aanbieding die ik bedoelde: http://www.upc.nl/pakketten/#intcmp=alles-in-1-slider-aftellen
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik heb weinig problemen met UPC, hoewel dat wel eens anders is geweest.
Lokaal kunnen de ervaringen verschillen; dit hangt samen met de onderhoudsconditie per lokatie. Alle versterker- en schakelkasten zitten buiten en vocht en temperatuur maken geregeld onderhoud noodzakelijk. Hoe het bij jou zit ... ?? Informeer eens bij verschillende buren die UPC hebben, dat geeft de beste informatie.
Voordeel van UPC is, dat je in principe alleen een kabelmodem krijgt. Je kunt zelf kiezen voor kwaliteit als het om een router gaat.
Ook UPC levert bij de duurdere abo's trouwens wel een combi modem/router, maar ik zou er niet aan beginnen.
Houdt er wel rekening mee dat je bij het aangaan van een contract een jaar aan ze vastzit, en dat geldt ook voor iedere wijziging in je abonnement: weer een jaar vanaf dat moment.
 
Wij hebben hier zowel internet,televisie en telefoon via UPC. Over het algemeen weinig klagen, maar soms dan wordt je ook kriegel van de problemen die er zijn. Waar wij laatst last van hadden:
- E-mail werkt niet (mailserver onbereikbaar), inmiddels weer opgelost maar dit probleem speelt al vele jaren zo nu en dan

De Philips/Pace HD DVR mediabox blijft een onding, elke firmware update om problemen te verhelpen sloopt wel weer een andere functie. UPC zorgt niet voor de firmware maar ze bieden wel de mediabox aan.
Over het internet weinig klagen, de snelheid (Fibrepower 60) is uitstekend. Upload is ook vlot.
Wij gebruiken met Cisco modem i.c.m. onze eigen D-Link DIR-655 router, werkt goed en portforwarding is ook geen probleem.

Voor meer tips, info en andere dingen neem een kijkje op http://www.chelloo.com/
 
Als je geen kabelaansluiting heb, hoe wil je dan Internet van UPC afnemen?
Aansluitpunt <--> modem = COAX
 
Een vraag naar ervaringen over een specifieke provider zal je altijd heel verschillende reacties opleveren.
De een is er heel tevreden over en de ander heeft alleen maar problemen.
Je moet het over het algemeen zo zien, ongeveer 5-10% van de mensen die een verbinding bij een aanbieder hebben zorgen voor 50% van het belverkeer naar de klantenservice. De rest heeft amper of geen storing. Van die 5-10% zal zo'n 40-50% heel graag hun ervaring delen op welke plaats het maar mogelijk is. De mensen zonder problemen delen het vaak niet of amper.
Dit geldt niet alleen bij UPC, maar ook bij andere aanbieders.

Uit onderzoek is ook gebleken dan mensen die nooit een storing hebben gehad bij een aanbieder minder tevreden zijn dan de mensen die wel een keer een storing hebben gehad en die naar tevredenheid opgelost is.(ik kan zo niet de link voor je vinden) Het klinkt misschien raar maar zo zit de mens nou juist in elkaar. :)
 
Laatst bewerkt:
@Killermenace:

Bis .... zie posting 2.
Dit is geen subjectief gegeven, maar mijn ervaringen n.a.v. klanten in Arnhem en omgeving die UPC hebben. Dat is 'meer steekhoudend' dan jou opmerkingen. Dus TS alsnog: informeer in je omgeving, want daaruit krijg je de meeste informatie over de onderhoudssituatie bij jou in de buurt.
 
Ik heb ook nergens aangegeven dat TS niet rond zou kunnen vragen bij hem/haar in de omgeving.
Het 'probleem' waar je dan nog steeds tegen aan loopt is dat het er weer van af hangt wie je precies naar de ervaringen vraagt.

Vraag je 10 mensen en van die 10 mensen hebben 8 problemen (gehad) en de andere 500 in de directe omgeving hebben (bijna) nooit problemen, dan zal je een heel ander beeld krijgen dan dat van die 10 mensen maar 2 problemen hebben (gehad) terwijl je nog steeds diezelfde andere 494 met (bijna) nooit problemen en die 6 andere wel met problemen hebt.
Het blijft een punt van perceptie
 
Hoi,

Wat mij betreft 'discussie gesloten'. Dit heeft voor TS geen enkele zin, bovendien heeft hij aangegeven 'geholpen' te zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan