ervaringen servicepack 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
En die doet het wel , bedankt :)

Overigens kwam ik nog twee programma's tegen vandaag die het volgens met iets gemakkelijker en volautomatisch doen. Het ene programma heet autostreamer: http://www.neowin.net/forum/index.php?showtopic=188337

En dan heb je ook nog Nlite dat in staat is op bepaalde programma's waar nogal wat mensen allergisch voor blijken te zijn (messenger, moviemaker enz) uit de installatiebestanden te slopen, zodat die programma's per definitie niet worden geinstalleerd. Van deze laatste heb ik net een bootable CD gebrand en tzt zal moeten blijken of dat goed werkt, maar wel de moeite van het proberen waard, lijkt mij.

http://nuhi.msfn.org/nlite.html

Geplaatst door snarf54
Kleine aanvulling. ineens was daar een discussie scherm Win Messenger. Bij Win onderdelen stond deze niet aangevinkt en prog nergens in start menu te vinden.
Dus maar even de verwijdertool gedaan van elkonline gedaan (Elkonline verwijder Win Messenger en nu opgelost.

Windows Messenger kan je uitschakelen via:
Internet Explorer > Extra > Invoegtoepassingen beheren.

Zeer prettig :) :) :)

Kiest u voor Extra >> Invoegtoepassingen beheren, dan krijgt u een scherm dat u alle invoegtoepassingen toont die op dat moment geïnstalleerd zijn. Zo'n overzicht is natuurlijk leuk, maar gelukkig kunt u er meer mee. Wanneer u een van de opgesomde invoegtoepassingen selecteert, krijgt u de mogelijkheid om die geselecteerde invoegtoepassing uit te schakelen.Vaak proberen obscure websites een ActiveX invoegtoepassing bij u te installeren. Het gaat hierbij vaak om spyware en adware. Meestal gebeurt dat zonder dat u er erg in heeft. Dat is nu voorgoed verleden tijd want de Internet Explorer zal u nu altijd waarschuwen wanneer dit gebeurt. Naast een akoestisch signaal zult u ook een melding krijgen op de al eerder vermelde infobalk. Via het scherm "Invoegtoepassingen beheren" kunt u nu ook ActiveX invoegtoepassingen die u onbetrouwbaar overkomen uitschakelen.

Ook handig is dat ActiveX invoegtoepassingen in dit scherm zijn bij te werken. Helaas dan alweer werkt dit niet voor alle ActiveX invoegtoepassingen.

BRON

Laatst bewerkt:
Die axtive x invoegtoepassingen kun je wel instellen via extra/internetopties/beveiliging/aangepast niveau aanklikken: daar kun je ze namelijk wel uitschakelen

:confused: Ik heb een ander raar geneuzeltje.

Ik maak veel Flash dingetjes, en als ik tijdens het maken even tussendoor wil testen, dan opent de flash in explorerer maar wordt niet weergegeven.
Er komt dan een waarschuwings balk bovenin dat de active besturing wordt geblokkert, dan kan je uiteindelijk wel met de rechtermuis de blokkering opheffen en moet je dit ook nog nogmaals bevestigen, :( al met al een hoop extra geklik om je eigen flashje te bekijken.
Heb al geprobeert om de beveiligen onder extra Inet opties op laag te zetten, maar vreemd genoeg springt het telkens terug naar de eerdere stand :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan