Eset nod32

Status
Niet open voor verdere reacties.

lord4163

Banned
Lid geworden
17 dec 2007
Hallo,

heb op deze pc nod32 staan...

maar, wat ik mis dat ie de website's niet scant als je bijvoorbeeld bij google kijkt ?

kan dit ingesteld worden of is hier een extra programma voor?

Norton heeft dit wel en McAfee en de andere :)

Alvast bedankt

Groet,

Fabian

welke versie van nod32 heb jij?

4 dacht ik maar nee dus scant niet alles op internet :( ik had dus zo'n site te pakken :confused:

wat heb je nod32 antivirus of nod32 eset smart security

die scant dus op virussen....
wat werd er bij jou niet tegen gehouden dan ?

die site dat er een virus in zat en dat die site ging scannen(wat natuurlijk nep is die me alleen infecteren en dan zeggen hun dat zij alleen die virus eraf kunnen halen:D)

weet de naam niet van de site maar heb pc gelijk gescanned maar gelukkig niets gevonden:)

Waarschijnlijk bedoel je dat je op een site kwam die een melding gaf dat je computer geïnfecteerd is en dat het met software "X" te verhelpen is.

Dit is gewoon een manier om jou 'software' te laten downloaden die dus wél echt geïnfecteerd is. Je hebt absoluut geen virus als zomaar een site een melding geeft dat je een virus hebt!

NOD32 is continu aan het scannen voor gevaren, je zou (als de site echt een virus bevat) een melding gekregen moeten hebben van NOD32 en dus niet van de site zelf.

Ja oke maar bestaan er programma's om de site's wel te laten controlleren want ik zeg altijd brand verkomen dan te blussen :)

ja eset smart security.

je kunt opwaarderen van antivirus naar smart security....

Dan hou ik het zo:)

want als Nod32 het toch allemaal al scant is er toch geen probleem

Voorkomen is inderdaad altijd beter dan genezen!

Zodra 'in' de site ook daadwerkelijk een virus zou zitten, zou NOD32 hem volgens mij al moeten detecteren bij het openen van de site en je browser afsluiten.
In dit geval lijkt het er dus op dat het virus in een stukje software zit dat je kunt downloaden van de site. Het downloaden op zich zal waarschijnlijk nog wel goed gaan, maar zodra je dan de software gaat uitvoeren zal NOD32 een melding moeten geven en de uitvoer van het programma stoppen.

NOD32 scand ook je tijdelijke internet bestanden, dus als je een website opent wordt erop gescand.

Ja ok dus is het eigenlijk ook super onzin om smart security te hebben?

Het enigste extra dan is de antispam:)

Nee is geen onzin, want er zit ook een firewall bij, die zowel ingaande als uitgaande verkeer controleert. Beter dan de standaard Windows firewall.

Dan zul je genoeg aan de antivirusscanner hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan