ESET Smart Security 5 & ICMP aanvallen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Katz85

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2009
Hoi,

Sinds gister kreeg ik met enige regelmaat de melding dat de firewall van ESET Smart Security 5 (geupdate) zogeheten ICMP aanvallen tegen houd.
Ik heb een mail gestuurd naar de ESET helpdesk met dezelfde bijlage als hier.

Zij gaven mij het volgende antwoord:

Om dit probleem op te lossen willen wij u vragen de handelingen in het volgende helpdeskartikel uit te voeren:

http://kb.eset.com/esetkb/index?pag...earch&viewlocale=en_US&searchid=1349941411853

----- Support request automatic generated mail -----

Case type: Firewall
Case issue: Otherfirewall
Country: Netherlands
Subject: Verborgen kanaal in een ICMP pakket
User wrote: Zoals u kunt in bijgevoegde afbeelding heb ik sinds gister last van een aantal vreemde ICMP aanvallen. Allereerst weet ik niet waar deze exact vandaan komen, en vooral niet hoe ik dit moet verhelpen?

Echter hiermee schakel je puur de meldingen mee uit dat ze niet meer zichtbaar zijn. De aanvallen blijven wel degelijk doorgaan, ik heb dan ook de volgende e-mail erachter aan gestuurd.

Ik heb onderstaande stappen gevolgd in onderstaande helpdeskartikel.
Deze meldingen komt inderdaad niet meer te voor te voorschijn, maar de aanvallen blijven doorgaan. Ben ik niet geïnfecteerd met een virus en/of malware? Kunnen deze aanvallen geen kwaad?

Ik ben even benieuwd wat jullie mening en/of advies hierover is, want de aanvallen lijken vanuit binnen het systeem te komen?

Groeten,

Katz85

Bekijk bijlage 165759

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo,

Scan je pc maar eens om te kijken of je geen virus hebt.

Hallo,

Scan je pc maar eens om te kijken of je geen virus hebt.

Ik heb vannacht een dieptescan uitgevoerd op alle lokale schijven (totaal 5 uur) zonder dat er iets gevonden is.
Ook heb ik Spybot - Search & Destroy (gepdate) alles laten scannen, ook zonder dat er iets gevonden is.

Toch zit het mij niet lekker dat deze aanvallen door blijven gaan en als ik het goed begrijp dat ze vanuit binnenuit worden uitgevoerd?

Laatst bewerkt:
Ik geloof dat ik er achter ben wat dit probleem veroorzaakt. Ik heb enige dagen geleden KMPlayer geupdate, en deze heeft blijkbaar ongevraagd Pandora TV mee geïnstalleerd.
Ik kam hier toevallig achter doordat ik met het programma CCleaner een register schoonmaak deed, en de volgende rare regels tegen kwam.

Zie onderstaande afbeelding.

Bekijk bijlage 165809

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan