ESET Smart Security laat computer vastlopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

BigLJohn48

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2013
Berichten
113
Mijn ESET Smart Security laat de computer vastlopen. Op een gegeven moment begint de computer te razen, en worden spellen of de internet browser tergend traag. Ga ik in de taakmanager kijken, dan neemt equi.exe (ESET) 99% van het geheugen in beslag. De computer (een HP Mediacenter uit 2006) heeft 2 Gigabite geheugen. Het likt ook nog maar amper om de taakmanager op te starten. De enige remedie is herstarten van mijn computer. In eerdere versies van ESS maakte ik hetzelfde mee. Wat kan dit in hemelsnaam toch zijn ?
 
Misschien zitten de instellingen niet goed.
Staat bijvoorbeeld scan in achtergrond aan?
Misschien loopt hij wel vast omdat hij een achtergrondscan doet.
 

Ik heb nu versie 6. Maar zoals gezegd, de vorige versies deden dit ook verschillende keren per week.
Ik heb al ESS sinds de introductie wat jaren geleden.

Misschien zitten de instellingen niet goed.
Staat bijvoorbeeld scan in achtergrond aan?
Misschien loopt hij wel vast omdat hij een achtergrondscan doet.

Met of zonder scan op de achtergrond, dit maakt geen verschil is gebleken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het lijkt mij sterk dat eset dit doet.
waar heb je deze versie gekocht.
 
Het lijkt mij sterk dat eset dit doet.
waar heb je deze versie gekocht.

Als dit dan abnormaal is, zou de hardware van mijn computer misschien op zijn eind zijn.
De computer staat dagelijks vele uren aan. Spelletjes bevriezen ook wel eens voor een paar seconden.
Net een slowmotion, schokkerig gebeuren. Dit gaat gewoon door, nu ik een nieuwe Windows installatie erop heb staan ook.
De harde schijf loopt nog soepel, zonder rammelen. Maar voor hoelang nog....
 
Die nieuwe installatie van Windows, is daaraan vooraf ook de harddisk geformateerd?
 
dan nog graag een reactie waar deze versie is gekocht.
 
Die nieuwe installatie van Windows, is daaraan vooraf ook de harddisk geformateerd?

Dit gaat automatisch via de meegeleverde originele twee installatie CD's. Alles is te volgen, van formatteren van de harde schijf, tot en met het eind van de installatie. Daarna split ik de schijf met het Programma PowerQuest PartitionMagic (8.0) naar een C en een D partititie waar ik al mijn software naar toe dirigeer. Dit doe ik alleen als ik echt alles eraf wil hebben, zoals twee weken geleden. In het begin heb ik een C (NTFS) en een D (Fat 32) backup-partitie. De laatste word via Powerquest hernoemd naar Drive E, terwijl de nieuw aangemaakte Drive letter D toebedeeld krijgt. Ik bespaar zo een extra harde schijf. Als de computer crasht, blijft de extra Drive gewoon bestaan.
 
dan kun je ook de kennisbank van eset gebruiken.
Die hebben daar vele tips staan als ook oplossingen.
zo niet krijg je persoonlijke hulp.
dat zou ik jou aanraden.
 
John,

Paar jaar geleden heb ik hetzelfde ook gehad, toen had ik het trouwens alleen met m'n win7 en vista laptop, op xp had ik er geen last van.
Maar wie gebruikt dat tegenwoordig nog..
Heb een lange tijd heen en weer gemaild en zelfs gebeld met de klantenservice van ESET.
Uiteindelijk na veel gezeur en gedrang -zoals dat tegenwoordig nergens meer zonder kan- heb ik mn geld terug gekregen en zijn de licenties ingetrokken. :)
Ik zou zeggen, het proberen waard!
 
@mdb14 dat is niet de oplossing.
ik zou willen weten wat de oorzaak is.
Hier hebben alle computers eset smart security en heb er geen last van.
windows xp, windows 7 en windows 8 wordt hier gebruikt.
 
Neee oké een echte oplossing is het niet, je stopt het probleem er alleen mee weg.
Ben er zelf ook niet achter gekomen HOE het probleem ontstond, maar weten ze er zelf ook niks van? ESET?
 
Eigenlijk is er dus alleen de optie ESET contacteren. Maar aan een eerdere reactie te zien, wordt dat touwtrekken met ESET spol, die dan weer met dooddoeners aan komen zeilen. Daar heb ik geen zin in. Ten zijner tijd zal ik eens een andere security suite gaan zoeken. Dat zou een betere optie zijn.
 
Als ik jou was zou ik ESET wel een duidelijk mailtje sturen, dat je er gewoon echt problemen mee hebt en je er niks mee kan.
Sommige mensen bij de Klserv zullen moeilijk zijn, maar er zitten soms ook vriendelijke mensen tussen die je gelijk willen helpen!
Een nee heb je & ja kun je krijgen!:D
 
Als ik jou was zou ik ESET wel een duidelijk mailtje sturen, dat je er gewoon echt problemen mee hebt en je er niks mee kan.
Sommige mensen bij de Klserv zullen moeilijk zijn, maar er zitten soms ook vriendelijke mensen tussen die je gelijk willen helpen!
Een nee heb je & ja kun je krijgen!:D
 
Ik heb al van meerderen gehoord over de moeilijke gang van zaken bij ESET. Ik blijf daarom toch maar liever bij mijn eerder gedane standpunt.
 
ESET is niet moeilijk hoor.
Ik zal Eset eens op deze vraag wijzen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan