ESET Smart security waarschuwing

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dathon

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2009
Berichten
19
Kreeg net een melding dat een bestand "mogelijk" geinfecteerd is. Volgende is de melding die ik kreeg:

1-7-2010 20:45:20 Real-time file system protection file
D:\System Volume Information\_restore{8A3F8384-0A6F-4C55-A0B4-82A1450B4A51}\RP336\A0159505.exe
probably a variant of Win32/Statik potentially unwanted application deleted - quarantined NT AUTHORITY\SYSTEM Event occurred on a file modified by the application: C:\WINDOWS\system32\svchost.exe.

Heb 1 keer deze melding gekregen, maar dat is al 2 maanden geleden in dezelfde directory alleen een ander bestand:

5-5-2010 21:15:51 Real-time file system protection file
D:\System Volume Information\_restore{8A3F8384-0A6F-4C55-A0B4-82A1450B4A51}\RP310\A0133686.exe
probably a variant of Win32/Statik potentially unwanted application deleted - quarantined NT AUTHORITY
SYSTEM Event occurred on a file modified by the application: C:\WINDOWS\system32\svchost.exe.

Weet iemand waar dit over gaat? Het enige wat er hiervoor gebeurde is dat ik een kwartiertje Altitude heb gespeeld wat ik wel vaker heb gedaan en mijn vader die via tele2 op mijn comp zijn email heeft bekeken. Verder heb ik voor vandaag niets gedaan op de computer.
 
Ik heb ook een tijdje Eset Smart Security gebruikt, maar op een gegeven moment kreeg ik ook steeds van die waarschuwingen. Terwijl het niet was geinfecteerd. OOk kon ik niks meer downloaden,, Dus kortom; installeer een andere antivirus... Avast! is een goeie mag ik je advies geven.


Gr Nick.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties, Ik heb via schijfopruiming -> meer opties -> opruimen van systeemherstel alles behalve de meest recente systeemherstelbestanden verwijderd. Voor als nog laat ik wel systeemherstel draaien, tot nu toe heb ik er nog geen last van gehad ^^

@ Maatx, Hiervoor had ik Nod32, werkte ook best wel tot dat er toch een virus langs kwam en ik mijn gehele computer opnieuw kon installeren, toen ben ik over gegaan naar ESET en tot nu toe geen last meer van virussen en dergelijke.(draait nu zo'n anderhalf jaar) Ik heb een combo van ESET, Spybot, Ad-Aware, Trojan Killer en Spyblaster . Tuurlijk, krijg vaak genoeg een waarschuwing of melding dat iets "mogelijk" geinfecteerd is maar dat word snel genoeg verwijderd, geblocked of gecleaned.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan