Eset Smart Security

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kenju

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2001
Eset Smart Security, een nieuwe suite van de mannen van Eset van het formidabele Nod32-antivirusprogramma. Bij deze een topic om het een en ander over deze suite te bespreken.
Waar ik tegenop loop (versie 1a beta):
- De firewall zou uit te schakelen moeten zijn middels een contextmenu (rechtermuisknop op de tray-icon).
- De regels in de firewall lijken niet aan te passen te zijn. Het verwijderen is me ergen wel gelukt, maar ik kan het niet meer terugvinden. Echt logisch zit het systeem iig niet in elkaar.
- Forwarden van UpnP lijkt niet naar behoren te werken. In de regels staat bijv. utorrent bij alles op 'allowed' en 'allow UpnP in trusted zone' staat aangevinkt. Maar de speedguide in uTorrent geeft dat de gebruikte poort gewoon gesloten is. Wanneer ik de firewall uitzet, is ie wèl open.
Ik ben benieuwd of hier verbetering in komt. Meerdere firewalls heb ik het immers niet voor elkaar gekregen. En UpnP is men in de firewall-wereld sowieso niet zo dol op.

Verder lijkt het erop dat Eset met ESS een zeer mooie suit neerzet. Het progsel ziet er prima uit, en de virusscanner kennen we natuurlijk al. Het geheugenverbruik lijkt ook in toom gehouden te zijn, iit andere security suites, iets wat we van Eset gewend waren vwb de anti-virus.

Wat is jullie ervaring met ESS? Liepen jullie tegen soortgelijke problemen op? Of hebben jullie een oplossing voor deze zaken? Verder iets te melden, positief of negatief?

Laatst bewerkt:
Het is natuurlijk nog een beta versie................ en bij het bespreken lijkt het mij handig om de versie er bij te vermelden, zo dat je over de zelfde versie praat, en niet over een verouderde build.

De nieuwste 1a versie kun je hier downloaden

Laatst bewerkt:
Ik heb het ook al in andere topic(s) gezegd wat ik vind van ESS.
Een goede security suite die al een stuk beter in elkaar zit dan NOD32 maar die duidelijk ook nog niet af is. Een aantal instellingen en opties, waaonder een deel van de instellingen van de firewall zit niet duidelijk in elkaar. Verder is de anti-virus module die er in zit goed, en nog steeds snel. ESS vertraagt je systeem net als NOD32 niet veel. Dus tot nu toe weinig problemen en goede ervaringen, maar er zijn zeker nog dingen die verbeterd moeten worden.

Er is een nieuwe betaversie uit, zie hier.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan