ESP-partitie in Windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

Taran

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2012
Hallo Allemaal,
Als ik mijn harde schijf op mijn windows 10 pc aansluit komt er naast de gebruikelijke E:PLS-EXTERN partitie nu ook nog een extra partitie genaamd G:ESP.
De grote bedraagt 90GB en die is weggehaald bij de E-paritie die nu kleiner is. Hoe kan dit ineens gebeurd zijn en hoe voeg ik de partities weer samen - zonder een of ander louche programma te gebruiken?
Alvast bedankt.

@Taran: er is een enorm verschil (namelijk een vermenigvuldigingsfactor 1024) tussen 90 GB (wat jij schrijft) en 90 MB (wat de groote van een EFI System Partition kan zijn).

Dus als de partititie 90 MB is, dan zijn een hoop lezers op het verkeerde been gezet, incl. mijzelf. Het is dan dat Scrapheap blijkbaar begreep dat je een (nogal fatale) typefout had gemaakt... :rolleyes:

Tijs.

Laatst bewerkt:
Volgens mij het hier om een EFI System Partition, daar zou ik lekker afblijven...:rolleyes:
@Taran: er is een enorm verschil (namelijk een vermenigvuldigingsfactor 1024) tussen 90 GB (wat jij schrijft) en 90 MB (wat de groote van een EFI System Partition kan zijn).

Dus als de partititie 90 MB is, dan zijn een hoop lezers op het verkeerde been gezet, incl. mijzelf. Het is dan dat Scrapheap blijkbaar begreep dat je een (nogal fatale) typefout had gemaakt... :rolleyes:

Tijs.
Jullie hebben helemaal gelijk. Het was 96MB en niet 90GB. Het is dus een zogenaamde EFI.
Dan is wel mijn vraag: hoe komt het dat ik hem nu pas zie? Heb die laptop al tijden en volgens mij was er eerst ook nog een partitie met 'Door systeem gereserveerd', zou de naam simpelweg zijn veranderd?

Dat idee krijg ik wel, ja. Mogelijk hernoemd tijdens de upgrade naar Windows10 (die je, naar ik aanneem, hebt gedaan).

En... 90 MB "winnen" is totaal zinloos (met de huidige disk-groottes etc.), zelfs als de partitie niet nuttig zou zijn geweest.

Samenvattend: Die partitie gewoon laten staan. :D

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan