Ethernet adapter voor amilo pi 2530 windows 7 accepteert drivers niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Haleboo

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2006
Ik heb een Amilo Pi 2530, een laptop van Fujitsu Siemens. Ik heb er misschien een jaar of anderhalf geleden windows 7 opgezet (er stond vista op). Na de installatie werkte de Ethernet adapter voor LAN verbindingen gewoon. Windows 7 is daar heel relaxed en installeert alle drivers automatisch. Toen heb ik ooit de LAN adapter uitgeschakeld en nu is ie verdwenen. Hij staat niet tussen mijn lijst hardware (maar er staat wel een onbekend apparaat) en ook niet bij mijn verbindingen. Als ik er een LAN kabel instop is er ook geen reactie. Ik heb op internet gezocht naar drivers en die meerdere keren geprobeerd te installeren, maar er veranderde niets. Ook heb ik het onbekend apparaat in mijn lijst hardware laten zoeken naar drivers op de windows 7 cd maar dat helpte ook niet.
Ik weet het nu ook niet meer.
Heeft iemand ook dit probleem en weet diegene hoe die dit op moet lossen?

PS: dit zelfde probleem had ie ook toen er vista op stond.

Hoi,

Kennelijk worden er drivers geboden tot Vista ...
Kijk goed welke Vistaversie het best overeenkomt met je Win7-versie:

LET OP
De onderstaande link verwijst naar een gevalideerde driver voor de 2530.

http://support.ts.fujitsu.com/downl...8-80B62020E781&Status=False&Component=Realtek - RTL8101E (Onboard)

De andere driver die wordt aangegeven voor lan, wordt niet ondersteund, maar zou wél werken.
Probeer dus eerst de link hierboven.
Werkt die niet, verwijder dan de netwerkkaart uit het hardwareoverzicht (inclusief de software!) en installeer de 'andere'

Kennelijk worden er drivers geboden tot Vista ...
Dat klopt idd, op het web zijn ze tot vista te vinden, maar vanuit de windows 7 installatie (clean install) deed hij het wel gewoon.

Ik heb net de driver geprobeerd, maar het werkte niet. Ik probeer nu even voor alle apparaten online naar nieuwe drivers te zoeken. Als ik thuis ben probeer ik straks ook nog wel even op de windows 7 cd voor alle apparaten drivers te zoeken, of heeft dat geen nut?

Hier even een screen van mijn netwerk hardware, inclusief de verborgen hardware. Ik trouwens een probleem bij het installeren van nieuwe software bij WAN-miniport (IP). Hij geeft aan dat het stuurprogramma is gevonden, maar dat er een fout is opgetreden bij het installeren: het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.

Bijlagen

• Hardwarescrn.png
    Hardwarescrn.png
    32,7 KB · Weergaven: 74
Laatst bewerkt:
Ik kan alleen reageren op dat LAN-verbindingsverhaal.
Je schrijf dat je het had uitgeschakeld. Waar had je het uitgeschakeld? Als je dat in de BIOS van je computer had gedaan, dan zie je het apparaat niet terug in Apparaatbeheer, dat is de normale gang van zaken. Je zult 'm dan in de BIOS eerst weer moeten inschakelen voordat je 'm in Apparaatbeheer weer te zien krijgt.

Had je 'm in Apparaatbeheer (of Netwerkcentrum) uitgeschakeld, dan ligt het anders. Er zou dan een 'hardware' probleem moeten zijn (stof, gewoon echt kapot, warmte etc.)

Hopelijk heb je hier wat aan.

Tijs.

Ik kan alleen reageren op dat LAN-verbindingsverhaal.
Je schrijf dat je het had uitgeschakeld. Waar had je het uitgeschakeld? Als je dat in de BIOS van je computer had gedaan, dan zie je het apparaat niet terug in Apparaatbeheer, dat is de normale gang van zaken. Je zult 'm dan in de BIOS eerst weer moeten inschakelen voordat je 'm in Apparaatbeheer weer te zien krijgt.

Had je 'm in Apparaatbeheer (of Netwerkcentrum) uitgeschakeld, dan ligt het anders. Er zou dan een 'hardware' probleem moeten zijn (stof, gewoon echt kapot, warmte etc.)

ik heb hem inderdaad in het netwerkcentrum uitgeschakeld en daarna niet meer terug gezien. Toen er nog vista opstond heb ik dat ook gedaan, toen lukte mij het ook niet om hem terug te halen, maar na de clean install van windows 7 deed ie het weer gewoon dus ik denk niet dat hij kapot, stoffig of te warm is.
Ik ga kijken in de BIOS wieweet kan ik het daarmee oplossen.
In ieder geval bedankt voor je reactie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan