Per 5 oktober 2007 ben ik voor internet overgestapt naar een andere provider. Tot die datum belde ik in met behulp van een ADSL-modem (USB). Voor de nieuwe provider dien ik echter gebruik te maken van mijn ethernet adapter die in de PC zit. Het moederboard is een ASUS A7V8X-X. Daarin zit een VIA VT6102 Rhine II Fast Ethernet Adapter (ik doe dit uit mijn hoofd trouwens). Ik heb de kaart (opnieuw) geïnstalleerd en krijg dan de melding dat de software is geïnstalleerd maar dat het apparaat niet werkt. Er wordt ook een code 10 aangegeven. Onder apparaatbeheer staat de adapter dan ook met een geel cirkeltje met een uitroep- (of vraag-)teken. Verbinding maken lukt dan - natuurlijk - ook niet.
Via internet had ik op de site van ASUS al gezocht naar (nieuwe) drivers, maar ook dit heeft niet geholpen.
Gisteren heb ik een draadloze netwerkkaart (Linksys) geïnstalleerd. Eerst de CD-ROM geplaatst en de software geïnstalleerd en vervolgens de kaart. Helaas echter hetzelfde probleem. (Apparaat werkt niet. Code 10.)
De draadloze netwerkkaart heb ik vervolgens geïnstalleerd op een andere PC in huis en daar werkte het meteen prima. Direct verbinding en dat loopt als een trein. (Dit is overigens een nieuwe PC van Dell met Windows Vista.)
Ik dacht toen: "Misschien moet ik dan maar 'gewoon' een nieuwe ethernet adapter in mijn "oude" PC zetten." Maar dan krijg ik wellicht te maken met hetzelfde euvel, dus dat het apparaat niet werkt.
Wie o wie weet een oplossing. (Ik word gek.)
Via internet had ik op de site van ASUS al gezocht naar (nieuwe) drivers, maar ook dit heeft niet geholpen.
Gisteren heb ik een draadloze netwerkkaart (Linksys) geïnstalleerd. Eerst de CD-ROM geplaatst en de software geïnstalleerd en vervolgens de kaart. Helaas echter hetzelfde probleem. (Apparaat werkt niet. Code 10.)
De draadloze netwerkkaart heb ik vervolgens geïnstalleerd op een andere PC in huis en daar werkte het meteen prima. Direct verbinding en dat loopt als een trein. (Dit is overigens een nieuwe PC van Dell met Windows Vista.)
Ik dacht toen: "Misschien moet ik dan maar 'gewoon' een nieuwe ethernet adapter in mijn "oude" PC zetten." Maar dan krijg ik wellicht te maken met hetzelfde euvel, dus dat het apparaat niet werkt.
Wie o wie weet een oplossing. (Ik word gek.)