Ethernet adapter

Status
Niet open voor verdere reacties.

roylabruyere1

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2015
Hallo,

Na een probleem met mijn PC te hebben opgelost kwam vanmorgen alweer een nieuw probleem.
Ineens, sinds vandaag, werkt mijn LAN niet meer. Het ligt niet aan de kabel want met een andere kabel heb ik hetzelfde probleem. Er branden wel lampjes bij de kabelingang. Ik heb mijn Ethernet driver al meerdere malen verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar dat helpt helaas niet.

Hoop dat iemand mij kan helpen,

Gr Roy

PS. de specificaties:

AMD - 4300 4x 3,8 Ghz
Nvdia 960 GTX 2 GB
ASROCK 960GM-VGS3 FX

Download
51a75cb870d4d-icon1348083463.jpg
Hardware Identify van Tweaking.com naar het bureaublad.

• Dubbelklik op tweaking.com_hardware_identify_setup.exe, het programma wordt nu vanzelf geïnstalleerd.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Wanneer het programma gestart is, klik je op de kolom Class.
  • Rechtsklik de regel met Net en kijk naar de kolom Error Code
  • Kijk ook welke driverversie is geïnstalleerd.
  • Klik op Copy Selected hardware-IDs
  • Plak deze in je volgend bericht.

Voilà,

Dit is van de driver:
PCI\VEN_1969&DEV_1083&SUBSYS_10831849&REV_C0|PCI\VEN_1969&DEV_1083&SUBSYS_10831849|PCI\VEN_1969&DEV_1083&CC_020000|PCI\VEN_1969&DEV_1083&CC_0200

Async adapter:
SW\{eeab7790-c514-11d1-b42b-00805fc1270e}

Bij Error code stond bij beide OK

Jammer dat je niet vertelt welke driverversie is geïnstalleerd van de Atheros AR8151 PCI-E Gigabit Ethernet Controller (NDIS 6.20)

Soms helpt het om een oudere driverversie te installeren bij je computerfabrikant.
Houd hierbij rekening met 32- of 64-bit. Lees dit artikel voor meer info.

Heb je ook wel de chipsetdrivers geïnstalleerd? => CPU & Chipset drivers: AMD, Intel & Via

Hmm het helpt niet echt.

Moet trouwens in de BIOS de Lan onboard aan of uit staan?

IMAG1856.jpg

Misschien kan je hier iets meer mee, dit is de melding die ik krijg.

Laatst bewerkt door een moderator:
Bezoek eens het compatibiliteitscentrum => Klik op Uw Computer scannen en gebruik indien er sprake is van incompatibiliteit de LAN Onboard adapter.

Bezoek ook onderstaande links:

Problemen met netwerkverbindingen oplossen:
http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows-vista/Troubleshoot-network-connection-problems

Hoe los ik problemen met netwerkadapters op?:
http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows7/fix-network-adapter-problems

Problemen met bekabelde en draadloze netwerken:
http://windows.microsoft.com/nl-nl/...1&v2h=win7tab1&v3h=winvistatab1&v4h=winxptab1

Suc7

:thumb:

Laatst bewerkt:
Helaas het is mij nog steeds niet gelukt.
Opvallend is ook nu dat sinds gister er geen licht meer brandt bij de internetkabel...
Kan het een hardware probleem zijn?

Ik krijg bij probleemoplossing de melding dat het probleem niet gevonden kan worden.

Laatst bewerkt:
Dat ging over dat mijn CPU fan continu volle bak draaide. Heb die gelukkig terug kunnen zetten naar level 1 zodat ze nu rustig zijn. Mijn videokaart maakt nu alleen nog herrie bij gamen.

Combineer windowstoets & r → typ: perfmon /report

Wacht tot de rapportstatus gegenereerd is.
Klik op Bestand in de werkbalk → Opslaan als
Noem deze reportperfmon (html wordt vanzelf hieraan toegevoegd)

Upload dit bestand op Filedropper

Post de hyperlink in je volgende reactie.

Probeer het apparaat te verwijderen en vervolgens opnieuw te installeren via Apparaatbeheer.

Lukt dat niet, lijkt het me verstandig je systeem na te laten kijken op malware of anders een herinstallatie te overwegen.
Wat malware betreft, kun je hier een post openen om je systeem na te laten kijken.

Een herinstallatie is gelukt en heb weer verbinding!
Had inderdaad niet de link gedownload want kreeg daar allemaal programma's bij.
maar het werkt weer!

Bedankt voor jullie hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan