Ethernet controller win 7 32-bit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jef Verboven

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2010
Beste,

Ik heb een groot probleem, ik heb win 7 geïnstalleerd en vind geen driver voor mijn ethernet controller.:confused:
De naam ervan is atheros ar5005g.
Zou iemand mij er mee kunnen helpen of bestaat er nog geen driver voor op win 7?

Alvast bedankt

Merk en type van je PC?

En gaat het om de draadloze of de normale controller?

asus desktop vintage series
Intel(r) core(tm)2 duo cpu
Het gaat over de normale controller

Groeten

Vaag verhaal: Je praat over de AR5005G (dat is een draadloze netwerkkaart zover ik begrijp). Drivers (incl. verbindingssoftware) voor Atheros kun je hier en hier ervoor vinden.

Je zult wat specifieker moeten zijn m.b.t. die ethernet controller.
Doe het volgende: [Windows-toets]r toetscombinatie -> devmgmt.msc
Dubbelklik op de ethernet controller, ga naar tabblad Details, kies uit het pull-down menu aldaar Hardware ID's, en meld ons de VEN_XXXX, DEV_XXXX en (evt.) SUBSYS_XXXX codering die dan getoond word. Wellicht wordt dan duidelijk welke ethernet controller het betreft.

Alternatief kun je met PC Wizard proberen te achterhalen welke ethernet controller het betreft (kijk bij Netwerkkaart in het Systeemoverzicht).

Succes,

Tijs.

Ja excuseer het is een draadloze netwerkkaart, maar ik zoek een driver ar5005 die onder windows 7 kan draaien maar vind er geen dus is mijn vraag als dat wel gaat?

Probeer deze driver
Is voor Vista (en XP), maar moet ook werken met Windows 7. Let wel op dat je de draadloze verbinding niet via Windows instelt maar via het meegeleverde utility-programma. Zover ik kan zien moet je het .zip programma uitpakken in een nieuwe map, en dan setup.exe starten in de Install_CD submap.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Het werkt prima
hartelijk bedankt voor je hulp
maar er is nog een probleem op een andere pc in het voorgaande bericht ivm isatap, je weet er nogal veel over dus als je daar ook een oplossing op zou weten zou dat fijn zijn

groetjes

Sluit deze vraag af, nu het werkt voor je: Klik op "Zet status opgelost" in de donkerblauwe balk bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties", "Zoek in onderwerp" en "Stem op deze vraag"].

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan